Switch wereldwijd 52,48 miljoen keer verscheept
Gamer.nl
Nieuws

Switch wereldwijd 52,48 miljoen keer verscheept

Er zijn tot en met 31 december 2019 wereldwijd 52,48 miljoen exemplaren van de Switch verscheept.

Dat laat Nintendo weten in de aankondiging van zijn financiële cijfers over het vierde kwartaal van 2019. Het gaat om de verschillende versies van de Switch - waaronder de Switch Lite - bij elkaar opgeteld. In het vierde kwartaal van 2019 alleen al zijn er wereldwijd 10,81 miljoen exemplaren van de Switch en 64,64 miljoen games verscheept.

Nintendo heeft voorheen voorspeld in dit fiscale jaar, dat loopt van 1 april 2019 tot en met 31 maart 2020, 18 miljoen Switch-exemplaren te verschepen. Het bedrijf heeft deze voorspelling nu verhoogd naar 19,5 miljoen exemplaren.

Nintendo maakte ook totale verkoopcijfers van diverse Switch-games bekend. Zo is Mario Kart 8 Deluxe het meest populaire Switch-spel met 22,96 miljoen verscheepte exemplaren, gevolgd door Super Smash Bros. Ultimate met 17,68 miljoen en Super Mario Odyssey met 16,59 miljoen verscheepte exemplaren. Op de vierde plek staat The Legend of Zelda: Breath of the Wild (16,34 miljoen), gevolgd door het recentelijk uitgekomen Pokémon Sword en Shield (16,06 miljoen).

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!