Take-Two-CEO vindt vakbonden voor game-industrie onnodig
Gamer.nl
Nieuws

Take-Two-CEO vindt vakbonden voor game-industrie onnodig

Strauss Zelnick, de CEO van Take-Two, laat weten het idee van een vakbond voor de game-industrie onnodig te vinden. Dit meldt Zelnick tijdens een interview met GameIndustry.biz.

Het idee voor een vakbond in de gamewereld werd nieuw leven ingeblazen nadat Rockstar, de dochteronderneming van Take-Two, veel kritiek ontving over de werkomstandigheden omtrent de release van Red Dead Redemption 2. Als gevolg hiervan ontwikkelde zich een discussie over het potentieel vormen van een vakbond. Zelnick zegt nu dat het moeilijk voor te stellen is dat zo'n vakbond gevormd wordt, maar dat Take-Two bereid zou zijn om mee te werken indien dit gerealiseerd wordt.

"Vakbonden worden meestal gevormd naar aanleiding van slechte of onbestaande werkrelaties. En meestal zijn vakbonden voordelig wanneer het een industrie betreft waarbij het aantal werknemers groter is dan het aantal openstaande vacatures. Wij hebben minder werknemers dan banen en die worden erg goed betaald", aldus Zelnick.

©GMRimport

Hieraan voegt hij toe dat Take-Two momenteel 500 openstaande vacatures heeft, er 200.000 werknemers in de Verenigde Staten actief zijn in de game-industrie en meer dan 100.000 dollar per jaar verdienen. Hierdoor is het volgens de CEO moeilijk om voor te stellen waarom ze een vakbond willen vormen. "Maar we zijn een meegaand bedrijf dat bereid is om mee te werken indien collega's willen onderhandelen.

Met onderwerpen zoals crunch zijn vakbonden sinds kort vaker een discussiepunt geworden. Op dit moment bestaan er nog weinig vakbonden in de game-industrie, maar verschijnen er langzamerhand steeds meer. Zo was tijdens afgelopen E3 de vakbond Game Worker Unite aanwezig met de Game Developers Conference om het woord over vakbonden in de game-industrie te verspreiden.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Open bèta van Splitgate 2 begint op 22 mei
Gamer.nl
Nieuws

Open bèta van Splitgate 2 begint op 22 mei

Gratis speelbaar op consoles en pc

Op 22 mei gaat de gratis open bèta van Splitgate 2 van start op pc en consoles.

Dat heeft 1047 Games aangekondigd. Eerder werd er al een gesloten alfatest gehouden, maar de bèta komt voor iedereen beschikbaar op PlayStation 5, Xbox Series-consoles, PlayStation 4, Xbox One, Steam en Epic Games Store. Daarbij bevat het spel cross-play op alle systemen.

De open bèta bevat meer dan vijftien multiplayermaps – waaronder twee nieuwe Onslaught-maps voor 24 spelers, genaamd Drought en Fracture – meer dan 25 wapens en meer dan tien modi, waaronder de terugkeer van de geprezen modus Takedown.

De eerste Splitgate verscheen in 2019 en draaide om het gebruik van portalen tijdens de multiplayergevechten. De game werd voor een deel ontwikkeld als een schoolproject en werd uiteindelijk meer dan 22 miljoen keer gedownload op pc en consoles.

Het vervolg draait geheel op Unreal Engine 5. In Splitgate 2 doen spelers mee aan de zogeheten Sol Splitgate League in de toekomst, wat zich uit in vier-tegen-vier-gevechten met een eerstepersoonsaanzicht en zoals gezegd het gebruik van portalen om de vijand te slim af te zijn. Spelers kunnen deze portalen met een geweer creëren.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Flappy Bird is teruggekeerd als Android-game
Gamer.nl
Nieuws

Flappy Bird is teruggekeerd als Android-game

Verkrijgbaar via de Epic Games Store

De mobiele hitgame Flappy Bird is meer dan tien jaar nadat hij offline ging teruggekeerd.

Flappy Bird kwam in mei 2013 uit, maar werd in 2014 'ontdekt' en immens populair - meer dan honderd miljoen mensen speelden de gratis game op smartphones. In de hoogtijdagen van de game verdiende de maker van de game, Dong Nguyen, naar eigen zeggen 50.000 dollar per dag aan in-game advertenties.

In februari 2014, toen de game nog immens populair was, haalde Nguyen de game van zowel de App Store als Google Play Store. Hij voelde zich naar eigen zeggen schuldig over het verslavende karakter van de game. Smartphones die de game nog geïnstalleerd hadden staan werden als gevolg voor hoge bedragen doorverkocht.

Nu is Flappy Bird dus teruggekeerd. Het gaat om een Android-game die op de mobiele Epic Games Store verkrijgbaar is. Vorig jaar bleek al dat de nieuwe versie van de game uitgebracht zou worden door de Flappy Bird Foundation. Omdat dit bedrijf geleid wordt door Michael Roberts, die ook het hoofd is van cryptobedrijf 1208 Productions, was er bij gamers de vrees dat dit een belangrijk element in de nieuwe versie van Flappy Bird zou worden, maar dit blijkt vooralsnog niet het geval. Overigens zijn er ook plannen om de game uiteindelijk terug naar iOS te brengen.

In de game moeten spelers door op het scherm te tikken een vogel in de lucht zien te houden terwijl hij allerlei groene buizen passeert die uit de klassieke Super Mario Bros.-games lijken te komen. De kunst is dit zo lang mogelijk vol te houden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!