Take-Two: 'Fortnite heeft geen invloed op game-industrie'
Gamer.nl
Nieuws

Take-Two: 'Fortnite heeft geen invloed op game-industrie'

Take-Two-directeur Strauss Zelnick is van mening dat het succes van Fortnite geen effect heeft op de game-industrie. Hij zegt dat het spel namelijk totaal verschillend is dan andere titels.

De opkomst van free-to-play en battle royale-games hebben volgens Strauss Zelnick, de directeur van Take-Two Interactive, geen invloed op de game-industrie. Dit zegt hij tijdens de presentatie van Take-Two op de jaarlijkse Baird's Global Consume, Technology and Services-persconferentie. Zelnick zegt dat het ook nooit het geval zal zijn dat gratis spellen een effect hebben op de industrie, omdat deze totaal verschillend zijn dan andere titels. "Het succes van een spel heeft geen effect op het succes van andere games", aldus Zelnick.

Zelnick zegt regelmatig de vraag gesteld te krijgen of Fortnite een effect heeft op het succes van andere games. Dit is volgens hem echter niet het geval. Sterker nog, Zelnick is van mening dat Fortnite nooit de game-industrie of Take-Two heeft beïnvloed. "We hebben grote hits gehad sinds Fortnite op de markt is verschenen. Fortnite is namelijk anders dan onze titels, en onze titels zijn anders dan Fortnite." Hij maakt hierbij de vergelijking met films. "Als er geen films zijn die je wil zien, ga je geen films kijken. Maar als er meerdere films zijn die je wil zien, zoek je een manier om ze allemaal te kunnen bekijken", aldus Zelnick.

"Verdringt Fortnite andere titels? Totaal niet", vervolgt Zelnick zijn uitleg. Hij vindt dat sommige bedrijven Fortnite te makkelijk gebruiken als excuus voor het mindere succes van hun eigen titels. Als een game goed is, zal deze volgens Zelnick vanzelf succesvol worden. "Breng iets goeds uit in entertainment, en mensen zullen het de waardering geven dat het verdiend".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren

Gesprekken op Xbox en PlayStation worden ook gecontroleerd

Nintendo kan audio- en videogesprekken die op de Switch 2 via GameChat worden gehouden opnemen, beluisteren en bekijken.

Het bedrijf heeft onlangs zijn privacybeleid aangepast - waar Nintendo Account-eigenaren ook melding van hebben gekregen. Een van de aanpassingen draait om GameChat, de nieuwe feature op de aankomende Switch 2-console waarmee spelers tijdens het gamen kunnen praten via audio en video met elkaar.

In de e-mail over de wijziging in het privacybeleid schrijft Nintendo het volgende: "Sectie 2 (Welke informatie wij verzamelen en verwerken) is bijgewerkt om je te informeren over de aanvullende gegevens die Nintendo kan verzamelen en verwerken als je bepaalde nieuwe Nintendo-accountdiensten gebruikt. Om bijvoorbeeld te waarborgen dat GameChat een veilige, gezinsvriendelijke omgeving biedt, kan Nintendo je telefoonnummer registreren en geluids- en video-opnames met andere gebruikers controleren als er melding van is gemaakt."

Nintendo zou opnames dus alleen gebruiken om te controleren of alles volgens regels verloopt. Dit is niet uniek ten opzichte van concurrerende bedrijven: ook Sony en Microsoft kunnen data uit Xbox- en PlayStation-gesprekken opnemen en controleren.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen zijn in Nederland al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht

De aanpassing van Pal Spheres is ook om deze reden doorgevoerd

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft bevestigd dat het de game gaat aanpassen naar aanleiding van de aanklacht van Nintendo en The Pokémon Company.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen. Het spel wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Palworld heeft nu bevestigd dat er diverse veranderingen in de game zijn en worden doorgevoerd om verdere problemen te voorkomen. Het bedrijf bevestigde daarbij dat het voorheen al de precieze werking van Pal Spheres heeft aangepast om dezelfde reden. Voorheen konden spelers deze Pal Spheres gooien om Pals op te roepen, maar sinds eind vorig jaar hoeft men de Spheres alleen vast te houden, waarna de Pal naast de speler verschijnt. Nu is dus bevestigd dat dit vanwege de aanklacht is gedaan.

Deze week moet pach v0.5.5 uitkomen voor de game, waarbij er nog een aanpassing wordt doorgevoerd. Door de lucht zweven wordt vanaf dan met een glider gedaan in plaats van met een Pal. Spelers hebben dan ook een glider nodig in hun inventaris om dit te kunnen doen. "We begrijpen dat dit voor velen een teleurstelling is, net als voor ons, maar we hopen dat onze fans begrijpen dat dergelijke aanpassingen noodzakelijk zijn om verdere storingen aan de ontwikkeling van Palworld te vermijden."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!