Take-Two: 'We leveren voor 60 dollar een veel grotere game dan vroeger'
PU.nl
Nieuws

Take-Two: 'We leveren voor 60 dollar een veel grotere game dan vroeger'

In een href="https://www.protocol.com/amp/take-two-strauss-zelnick-2647646413?__twitter_impression=true" rel="noopener noreferrer" target="_blank">interview </a>met Protocol legt Strauss Zelnick, CEO van Take-Two Interactive, uit waarom de prijs van next-gen games stijgt.

"Het komt erop neer dat de prijzen bijna vijftien jaar niet zijn gestegen, en dat productiekosten zijn gestegen met 200 tot 300 procent", zegt de CEO over NBA 2K21, dat 74,99 euro gaat kosten op de PlayStation 5 en Xbox Series X. "Beter gezegd: niemand geeft om hoe hoog je productiekosten zijn, en wat consumenten met het product kunnen doen is compleet veranderd.

We leveren een veel, veel grotere game voor 60 of 70 dollar dan we vorig jaar deden. De mogelijkheid om online geld uit te geven is compleet optioneel, en het is geen free-to-play-titel. Het is een complete, fantastisch robuuste ervaring, zelfs als je nog geen dubbeltje na je aankoop meer spendeert."

Ook vertelt Zelnick dat hij cloud gaming-diensten als Google Stadia nog geen lucratief platform vindt om Take-Two-titels op te verkopen, met name vanwege technologische obstakels.

"Het tweede probleem is dat je het in de handen van de consument moet krijgen. Ze zijn overgeleverd aan wat voor technologie bestaat waar ze wonen.

We hebben 135 miljoen exemplaren van GTA 5 verkocht, en 32 miljoen van Red Dead Redemption. Ik zou willen kunnen zeggen dat er een moment komt waarop cloud gaming-diensten betekenen dat deze aantallen verdubbelen, maar ik zie het niet."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!