'The Outer Worlds is niet politiek geladen'
Gamer.nl
Nieuws

'The Outer Worlds is niet politiek geladen'

Obsidian-regisseur Leonard Boyarsky verzekert dat The Outer Worlds niet politiek geladen is. Hij legt uit dat het spel geen kritiek is op het moderne kapitalisme, maar vertelt over het hebben van macht en hoe deze macht wordt gebruikt.

Leonard Boyarsky, de creatief regisseur van Obsidian Entertainment, zegt in een interview met VGC dat de ontwikkelaar met The Outer Worlds geen politiek geladen game wil neerzetten. Het spel, dat zich afspeelt in een toekomstige wereld waar megacorporaties zijn begonnen met het koloniseren en terraformen van buitenaardse planeten, laat de 'duistere kant' van het kapitalisme zien.

Boyarsky legt uit dat het verhaal van The Outer Worlds geen kritiek is op het moderne kapitalisme, maar vertelt over het hebben van macht en hoe deze macht wordt gebruikt tegen mensen. Hierbij geeft hij aan dat de manier waarop spelers het verhaal kunnen controleren, erg verraderlijk kan zijn. "We zijn voorzichtig geweest om spelers niet de les te lezen over de thema's die aan bod komen in het spel. Dat is het laatste dat we willen", aldus Boyarsky.

Een van de manieren die Obsidian heeft gebruikt om te voorkomen dat The Outer Worlds wordt gezien als politiek geladen, is door de thema's in het spel te combineren met een humoristische toon. Boyarsky dringt er dan ook op aan dat het spel vooral leuk moet zijn. "We willen geen standpunt innemen en zeggen hoe slecht dit allemaal is. In plaats hiervan kijken we naar alle aspecten van de problemen", aldus Boyarsky. Zo legt hij uit dat er personages in het spel zitten die een filosofie hebben waar hij het persoonlijk niet mee eens is, maar toch 'aangenaam en geloofwaardig' moeten overkomen op de speler.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games
Gamer.nl
Nieuws

Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games

De prijsverhoging van hardware gaat vandaag in, van games aankomend najaar

Xbox heeft de prijzen van Xbox-consoles en -accessoires wereldwijd verhoogd. Later dit jaar gaan ook de prijzen van Xbox-games omhoog.

Eerder vandaag lekte de Franse winkelketen Micromania al een prijsverhoging voor alle Xbox Series X en S-modellen, en Microsoft heeft inmiddels aan plekken als Windows Central en Eurogamer bevestigd dat de prijsverhoring doorgaat.

Dat betekent dat de Xbox Series X vanaf nu 599,99 euro kost, de 2TB Galaxy Black-version 699,99 euro en de Series X Digital 549,99 euro. De Series S met 512GB kost 349,99 euro en de Series S met 1TB 399,99 euro.

De standaard draadloze Xbox-controller kost nu 64,99 euro, een gekleurde versie kost 69,99 euro. Speciale edities kosten 79,99 euro, terwijl de Core- en Full-versies van de Xbox Elire Controller Series 2 respectievelijk 149,99 euro en 199,99 euro gaan kosten.

Het is de bedoeling dat rond de feestdagen prijzen van Xbox-games ook omhoog gaan. In de Verenigde Staten kunnen de grootste games 80 dollar gaan kosten - wat zich mogelijk naar 90 euro in Europa vertaalt. Eerder kondigde Nintendo al aan dat de fysieke versie van Switch 2-game Mario Kart World ook 90 euro gaat kosten. Prijzen voor Xbox Game Pass worden op moment van schrijven niet verhoogd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!