The Super Mario Bros. Movie is de meest succesvolle gamefilm tot nu toe
Gamer.nl
Nieuws

The Super Mario Bros. Movie is de meest succesvolle gamefilm tot nu toe

Film levert een recordbedrag op

The Super Mario Bros. Movie is de meest succesvolle gameverfilming tot nu toe.

De optelsom van alle opbrengsten van de film wereldwijd sinds de première op 5 april komt op moment van schrijven uit op 444.602.292 dollar - omgerekend 403.174.250,43 euro. Aangezien de film nog altijd in de bioscoop draait en nog in Japan moet uitkomen, blijft dat bedrag de komende tijd stijgen.

Met het huidige bedrag heeft The Super Mario Bros. Movie al de vorige recordhouder verslagen: de verfilming van Warcraft, dat in totaal 439.048.914 dollar opleverde. Detective Pikachu staat op de derde plek met een totaalbedrag van 433.230.304 dollar.

Dat The Super Mario Bros. Movie het zo goed doet in de bioscoop, mag geen verrassing meer heten: kort na de première bleek al dat de film een erg goede eerste week draaide. Daarbij laat het publiek enthousiaste recensies achter, wat haaks staat op de gemiddeld genomen negatieve recensies van critici.

The Super Mario Bros. Movie verscheen begin deze maand in de bioscoop. Jacco Peek schreef in zijn recensie: "Zie The Super Mario Bros. Movie dan ook vooral als een grappige kinderfilm met een zee aan knipogen voor de fan. Heb je écht niks met Nintendo of de iconische loodgieter, dan kun je hem prima aan je voorbij laten gaan. Heb je echter warme herinneringen aan een van de vele games, dan is een bioscoopbezoek de moeite waard, en staan er in de toekomst waarschijnlijk nog veel meer films op je te wachten."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!