Titanfall 2-spelersaantal stijgt na succes Apex Legends
PU.nl
Nieuws

Titanfall 2-spelersaantal stijgt na succes Apex Legends

Titanfall 2 profiteert van het succes van Apex Legends. De populariteit van het spel is sterk gestegen sinds de lancering van de battle royale-game.

Apex Legends is een week geleden uitgebracht en is tot nu toe een groot succes. De nieuwe battle royale-game van Respawn Entertainment heeft al een spelersaantal van 25 miljoen bereikt met 2 miljoen gelijktijdige spelers en zorgde voor een flinke stijging van EA-aandelen.

Ondanks het succes van Apex Legends waren er toch veel fans teleurgesteld. Zij hadden gehoopt op een nieuwe Titanfall-titel in plaats van een op zichzelf staande battle royale-game. De lancering van Apex Legends heeft echter wel een positieve invloed gehad op de Titanfall-franchise. De populariteit van het spel zorgt namelijk ook voor een groei van het aantal spelers van Titanfall 2.

©GMRimport

Volgens gebruiker 'Nefer' op het ResetEra forum is het spelersaantal van de Titanfall 2-multiplayer meer dan verdubbeld sinds de lancering van Apex Legends. Op pc is dit aantal gegroeid van ongeveer 1.500 spelers naar gemiddeld 3.400. Ook op de PlayStation 4 is een stijging te zien, van 2.000 naar bijna 5.000 spelers. De Xbox One-versie van Titanfall 2 profiteert het meest van het succes van Apex Legends, hier groeide het gemiddeld aantal spelers van 2.000 tot meer dan 10.000 actieve spelers.

Apex Legends speelt zich af in het Titanfall-universum, wat spelers wellicht nieuwsgierig heeft gemaakt naar de andere spellen in de serie. Ook zullen voormalig Titanfall-spelers door het ontbreken van Titans en de mogelijkheid om over muren te rennen in Apex Legends misschien weer verlangen hebben gekregen naar de actie in Titanfall 2.

De opleving van de Titanfall-franchise krijgt wellicht nog een vervolg dit jaar. Naast Apex Legends werd namelijk nog een nieuwe 'Titanfall-ervaring' in 2019 bevestigd door Respawn Entertainment.

Titanfall 2 is te spelen op pc, Xbox One en PlayStation 4

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!