Todd Howard: 'Moeilijk voor te stellen' dat Elder Scrolls exclusief wordt
Gamer.nl
Nieuws

Todd Howard: 'Moeilijk voor te stellen' dat Elder Scrolls exclusief wordt

Bethesda's studiobaas Todd Howard heeft gereageerd op de mogelijke exclusiviteit van Bethesda-titels op Xbox. Dat deed hij tijdens een interview methref="https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-10-28-todd-howard-the-next-generation-is-about-access"> gamesindutry.biz</a>.

De interviewer legt hem voor dat het, ondanks het recente voornemen van Microsoft om Zenimax - en dus Bethesda - te kopen, moeilijk voor te stellen is dat het bijvoorbeeld The Elder Scrolls 6 exclusief zou houden voor zijn eigen kanalen. Howard: "Ik ben het ermee eens dat dat moeilijk is om voor te stellen". Veel meer wil Howard er niet over kwijt.

Microsoft heeft eerder aangegeven dat het gemaakte deals zal honoreren. Zo komen Deathloop en Ghostwire: Tokyo exclusief uit voor PlayStation. Ook heeft het bedrijf in het verleden laten zien dat het zijn eigen titels ook naar andere platforms kan brengen of daar kan blijven ondersteunen, zoals met Minecraft of de Ori-games op Nintendo Switch.

Voor Bethesda heeft Microsoft gezegd dat de exclusiviteit per game bekeken zal worden. Howard is het daar mee eens. "Wij bekijken het, en dat hebben we altijd gedaan, per geval. Dat doen we ook als we bij Microsoft horen. Zij zijn best open geweest op andere platformen, niet alleen binnen Xbox. Dit zeg ik als buitenstaander, maar als je tien jaar teruggaat bij Microsoft, zou je ook niet hebben verwacht dat ze de hele Office-suite op een iPhone zetten."

"Ik kan niet echt voorspellen waar dingen komen, behalve door te zeggen dat we dit soort beslissingen als zelfstandige ook hebben gemaakt. Als je naar elke Elder Scrolls-game kijkt, is er exclusiviteit geweest op Xbox of met Microsoft. We hebben voor elke game een partnership gesloten. Morrowind was zo'n beetje een console exclusive, Oblivion was lange tijd exclusive, de DLC van Skyrim was lange tijd exclusief. Wij beslissen wat het beste is voor ons publiek wanneer de tijd daar is, en dat kan ik vandaag nog niet voorspellen."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ongekende besparingen-uitverkoop op PlayStation Store begonnen
Gamer.nl
Nieuws

Ongekende besparingen-uitverkoop op PlayStation Store begonnen

Met kortingen op Astro Bot, Lego Horizon Adventures en meer

Sinds gisteren is er een nieuwe uitverkoop op de PlayStation Store van start gegaan; de 'Ongekende besparingen'-uitverkoop.

Diverse grote en kleinere digitale PlayStation 5- en PlayStation 4-games zijn met maximaal 75 procent korting te koop via de PlayStation Store. Denk aan games als Astro Bot, Marvel's Spider-Man 2, Lego Horizon Adventures, Helldivers 2, Rise of the Ronin en Resident Evil 4 Remake.

Ook games als The Crew Motorfest, Ghost of Tsushima, Assassin's Creed Mirage, Silent Hill 2, Diablo 4, Gran Turismo 7, Dragon's Dogma 2, Dragon Age: The Veilguard, Crash Bandicoot 4: It's About Time, Call of Duty: WWII, Dark Souls 3, Robocop: Rogue City, Star Wars Jedi: Survivor, Tekken 7, Bully en Planet Zoo kunnen met korting worden aangeschaft. Alle deals zijn hier te vinden. De actie loopt tot en met 21 mei.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hideo Kojima heeft een concept bedacht voor Death Stranding 3
Gamer.nl
Nieuws

Hideo Kojima heeft een concept bedacht voor Death Stranding 3

Hij gaat de game zelf echter niet ontwikkelen.

Hideo Kojima heeft aangegeven een concept te hebben bedacht voor een nieuwe Death Stranding-game. Hij zal deze zelf echter sowieso niet ontwikkelen.

Dat liet hij weten tijdens een vragensessie met journalisten (waar onder andere Eurogamer bij aanwezig was). Hij legt daarin uit dat het aankomende Death Stranding 2: On the Beach een concept genaamd Plate Gates gebruikt, wat er voor zorgt dat eventuele toekomstige Death Stranding-games zich op elke plek ter wereld af kunnen spelen.

Kojima vertelt dat hij eerst van plan was om Death Stranding 2 dezelfde setting te geven als het origineel - oftewel de UCA (United Cities of America). Uiteindelijk besloot hij hier echter niet voor te gaan, omdat hij niet juist voelde om dezelfde setting voor het vervolg te gebruiken. In plaats daarvan besloot hij dat het vervolg zich in Australië moest afspelen.

Daar bedacht hij Plate Gates voor, dat als een soort portaal naar andere continenten dient. "Daarmee kunnen we in feite een eindeloze hoeveelheid vervolgen maken! Ik heb daar zelf geen plannen voor, maar heb al wel een concept voor nog een vervolg bedacht. Ik ga die zelf niet maken, maar misschien kan iemand anders er mee aan de slag gaan."

Voordat het zover is komt op 26 juni eerst Death Stranding 2: On the Beach uit voor PlayStation 5. Er kwamen vandaag diverse (video)previews online met meer informatie over de game. Lees daar hier meer over.

Kojima heeft na de release van Death Stranding 2 in ieder geval nog genoeg hooi op zijn vork. Zo komt er een film gebaseerd op Death Stranding die gemaakt wordt door filmbedrijf A24, werkt hij aan de horrorgame OD en maakt hij een spionagethriller genaamd Physint voor PlayStation.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!