Ubisoft-CEO: 'We faalden in het bieden van een inclusieve werkplek'
Gamer.nl
Nieuws

Ubisoft-CEO: 'We faalden in het bieden van een inclusieve werkplek'

Yves Guillemot, de CEO van Ubisoft, heeft zich uitgelaten over de berichten over de giftige werkomgeving binnen het bedrijf. Volgens de CEO heeft Ubisoft in het verleden steken laten vallen.

In 2020 kwamen er reportages naar buiten over giftig werkgedrag binnen Ubisoft. Hoewel werknemers meerdere malen hebben aangegeven dat het bedrijf sindsdien niet genoeg heeft gedaan om de werksfeer te verbeteren, reageerde Guillemot afgelopen week tijdens een briefing kort op de situatie, zo schrijft Eurogamer.

"Ons doel is om de beste werkomgeving te bieden zodat werknemers goed kunnen gedijen en hun volledige potentie kunnen bereiken. In de context van een grote herschikking willen we een unieke waardepropositie bieden voor werknemers en veranderingen doorvoeren waar dat nodig is."

Guillemot vervolgt: "Allereerst willen we een inclusieve, belonende en respectvolle werkplek voor iedereen garanderen. Ja, we hebben gefaald en dat gaven we toe. We hebben een hoop geleerd en betekenisvolle progressie geboekt met concrete actieplannen, onder leiding van chief people officier Anika Grant en vicepresident van diversiteit en inclusiviteit Raashi Sika. Ondanks de impact die de pandemie op de industrie had, hebben we het afgelopen fiscale jaar meer dan vierduizend mensen kunnen aannemen, waaronder zeshonderd mensen die al eens eerder voor ons hebben gewerkt, alsmede ervaren talenten afkomstig van andere bedrijven."

Guillemot ging ook in op het feit dat Tencent onlangs bijna de helft van de aandelen van Guillemot Brothers Limited (GBL), de hoofdaandeelhouder van de ontwikkelaar, heeft gekocht. "Het doel is om meer zaken op mobiel te doen. Daar zijn we vier jaar geleden mee begonnen en de games komen er aan en zijn van hoge kwaliteit. Ik denk dat het ons gaat helpen om te groeien, dus zoeken we ook naar nieuwe gebieden waar we meer zaken in kunnen doen. Daarom wilden we onze samenwerking versterken, om te groeien, meer omzet te creëren en er voor te zorgen dat onze merken overal ter wereld beschikbaar zijn. We merken dat het moeilijk is om AAA-games op mobiel te creëren, dus ontwikkelen we er een aantal intern. Maar we werken ook samen met partners als Tencent."

Guillemot benadrukte dat het nog altijd essentieel is dat Ubisoft onafhankelijk blijft. "Dat is het zeker. We willen in een positie zitten waarbij we alle werknemers van Ubisoft perspectief op de lange termijn kunnen bieden, zodat ze games kunnen blijven maken die onder de beste games binnen de industrie vallen. En daarbij willen we zelf ons lot bepalen. Daarom investeren we in nieuwe technologiën, die we vervolgens weer gebruiken om nieuwe merken te creëren. We willen blijven groeien in de industrie en alle gereedschappen hebben om onze merken en onze teams de meest herkenbare binnen de industrie te maken. Ik denk dat we daar in kunnen slagen."

Tot slot reageerde Guillemot ook op het feit dat Ubisoft experiment met nft's in de vorm van Ubisoft Quartz. "We hebben onlangs wat dingen getest, waardoor we meer informatie hebben over hoe we het kunnen gebruiken en hoe we het in games kunnen toepassen. We experimenteren in sommige games... we gaan zien of ze echt in de smaak vallen bij spelers. We zitten nog in de onderzoeksfase."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games
Gamer.nl
Nieuws

Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games

De prijsverhoging van hardware gaat vandaag in, van games aankomend najaar

Xbox heeft de prijzen van Xbox-consoles en -accessoires wereldwijd verhoogd. Later dit jaar gaan ook de prijzen van Xbox-games omhoog.

Eerder vandaag lekte de Franse winkelketen Micromania al een prijsverhoging voor alle Xbox Series X en S-modellen, en Microsoft heeft inmiddels aan plekken als Windows Central en Eurogamer bevestigd dat de prijsverhoring doorgaat.

Dat betekent dat de Xbox Series X vanaf nu 599,99 euro kost, de 2TB Galaxy Black-version 699,99 euro en de Series X Digital 549,99 euro. De Series S met 512GB kost 349,99 euro en de Series S met 1TB 399,99 euro.

De standaard draadloze Xbox-controller kost nu 64,99 euro, een gekleurde versie kost 69,99 euro. Speciale edities kosten 79,99 euro, terwijl de Core- en Full-versies van de Xbox Elire Controller Series 2 respectievelijk 149,99 euro en 199,99 euro gaan kosten.

Het is de bedoeling dat rond de feestdagen prijzen van Xbox-games ook omhoog gaan. In de Verenigde Staten kunnen de grootste games 80 dollar gaan kosten - wat zich mogelijk naar 90 euro in Europa vertaalt. Eerder kondigde Nintendo al aan dat de fysieke versie van Switch 2-game Mario Kart World ook 90 euro gaat kosten. Prijzen voor Xbox Game Pass worden op moment van schrijven niet verhoogd.

Eerder vandaag onthulde Microsoft zijn kwartaalcijfers, waaruit bleek dat de gamedivisie van het bedrijf een stijging in omzet heeft waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel loopt de omzet gerelateerd aan hardware alsmaar terug. Microsoft lijkt dat ook een steeds grotere focus te hebben op het verkoop van games en services - ook op andere systemen. Dit verklaart mogelijk deels waarom de prijzen van hardware nu omhoog gaan - op deze manier haalt het bedrijf zoveel mogelijk omzet uit de verkoop van zijn consoles.

De huidige gezondheid van de wereldwijde economie speelt mogelijk ook een rol. Microsoft is dan ook niet de enige binnen de game-industrie die zijn prijzen omhoog gooit. Afgelopen april ging de prijs van de PlayStation 5 Digital Edition bijvoorbeeld omhoog.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!