Ubisoft-CEO: 'We faalden in het bieden van een inclusieve werkplek'
PU.nl
Nieuws

Ubisoft-CEO: 'We faalden in het bieden van een inclusieve werkplek'

Yves Guillemot, de CEO van Ubisoft, heeft zich uitgelaten over de berichten over de giftige werkomgeving binnen het bedrijf. Volgens de CEO heeft Ubisoft in het verleden steken laten vallen.

In 2020 kwamen er reportages naar buiten over giftig werkgedrag binnen Ubisoft. Hoewel werknemers meerdere malen hebben aangegeven dat het bedrijf sindsdien niet genoeg heeft gedaan om de werksfeer te verbeteren, reageerde Guillemot afgelopen week tijdens een briefing kort op de situatie, zo schrijft Eurogamer.

"Ons doel is om de beste werkomgeving te bieden zodat werknemers goed kunnen gedijen en hun volledige potentie kunnen bereiken. In de context van een grote herschikking willen we een unieke waardepropositie bieden voor werknemers en veranderingen doorvoeren waar dat nodig is."

Guillemot vervolgt: "Allereerst willen we een inclusieve, belonende en respectvolle werkplek voor iedereen garanderen. Ja, we hebben gefaald en dat gaven we toe. We hebben een hoop geleerd en betekenisvolle progressie geboekt met concrete actieplannen, onder leiding van chief people officier Anika Grant en vicepresident van diversiteit en inclusiviteit Raashi Sika. Ondanks de impact die de pandemie op de industrie had, hebben we het afgelopen fiscale jaar meer dan vierduizend mensen kunnen aannemen, waaronder zeshonderd mensen die al eens eerder voor ons hebben gewerkt, alsmede ervaren talenten afkomstig van andere bedrijven."

Guillemot ging ook in op het feit dat Tencent onlangs bijna de helft van de aandelen van Guillemot Brothers Limited (GBL), de hoofdaandeelhouder van de ontwikkelaar, heeft gekocht. "Het doel is om meer zaken op mobiel te doen. Daar zijn we vier jaar geleden mee begonnen en de games komen er aan en zijn van hoge kwaliteit. Ik denk dat het ons gaat helpen om te groeien, dus zoeken we ook naar nieuwe gebieden waar we meer zaken in kunnen doen. Daarom wilden we onze samenwerking versterken, om te groeien, meer omzet te creëren en er voor te zorgen dat onze merken overal ter wereld beschikbaar zijn. We merken dat het moeilijk is om AAA-games op mobiel te creëren, dus ontwikkelen we er een aantal intern. Maar we werken ook samen met partners als Tencent."

Guillemot benadrukte dat het nog altijd essentieel is dat Ubisoft onafhankelijk blijft. "Dat is het zeker. We willen in een positie zitten waarbij we alle werknemers van Ubisoft perspectief op de lange termijn kunnen bieden, zodat ze games kunnen blijven maken die onder de beste games binnen de industrie vallen. En daarbij willen we zelf ons lot bepalen. Daarom investeren we in nieuwe technologiën, die we vervolgens weer gebruiken om nieuwe merken te creëren. We willen blijven groeien in de industrie en alle gereedschappen hebben om onze merken en onze teams de meest herkenbare binnen de industrie te maken. Ik denk dat we daar in kunnen slagen."

Tot slot reageerde Guillemot ook op het feit dat Ubisoft experiment met nft's in de vorm van Ubisoft Quartz. "We hebben onlangs wat dingen getest, waardoor we meer informatie hebben over hoe we het kunnen gebruiken en hoe we het in games kunnen toepassen. We experimenteren in sommige games... we gaan zien of ze echt in de smaak vallen bij spelers. We zitten nog in de onderzoeksfase."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur
PU.nl
Nieuws

The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur

Wind's howling

Gisteren werd er een speciale livestream uitgezonden om het tienjarige jubileum van The Witcher 3: Wild Hunt te vieren. Daarin kwam onder andere stemacteur Doug Cockle voorbij, die de stem van Geralt of Rivia in de games inspreekt.

De jubileumstream kan hieronder in zijn geheel worden bekeken. Gedurende de stream vertelt Cockle meer over zijn ervaringen met zijn acteerwerk in de games. Daarnaast wordt in de stream gepraat over aankomende nieuwe merchandise, waaronder kleding, en de concerttour met muziek uit de games. Begin dit jaar werd al aangekondigd dat op 9 november het concert plaatsvindt in AFAS Live te Amsterdam.

Gisteren werd er al een trailer van The Witcher 3 uitgebracht om het tienjarige jubileum te vieren. De game verscheen op 19 mei 2015 voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en kwam later ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. Het wordt gezien als een van de beste openwereld-rpg's ooit, met een uitgebreide, levende spelwereld, interessante personages en plotwendingen en hoofd- en zijmissies die spelers het gevoel geven dat hun acties en keuzes er toe doen.

Ondertussen werkt CD Projekt Red aan het eind vorig jaar onthulde The Witcher 4. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.

Gisteren kwam een artikel van Jacco online waarin hij terugblikt op The Witcher 3. Hij schreef: "In 2015 had ik definitief de bodem van de put bereikt. Vanwege mijn gebrek aan energie was eigenlijk niets leuk of boeiend, en het dagelijks leven bestond daardoor enkel uit grinden voor wat strikt noodzakelijk was. Videogames waren de enige effectieve manier om de gedachten te verzetten, maar weinig titels hielden me langer dan een uur bezig. Totdat The Witcher 3: Wild Hunt voorbij kwam, een game van dusdanige wereldklasse dat ik er tien jaar later nog bijna dagelijks aan denk."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Helldivers 2-update verplaatst het gevecht naar Super Earth
PU.nl
Nieuws

Helldivers 2-update verplaatst het gevecht naar Super Earth

De Illuminate moeten worden tegengehouden

De Heart of Democracy is uitgekomen, waardoor de oorlog nu op Super Earth zelf plaatsvindt.

Onlangs ging Galactic Emergency al van start in Helldivers 2, waarbij de vijandige Illuminate via een zwart gaat Super Earth bereikte en aanviel. Met de nieuwe Hearth of Democracy-update worden Helldivers voor het eerst naar de thuisplaneet gestuurd om daar het gevecht aan te gaan.

"De Illuminate krioelen nu in onze steden, terroriseren inwoners en vernietigen de infrastructuur", zo wordt op PlayStation Blog gemeld. "Het is tijd om de wapens op te pakken en te vechten voor de kostbare funderingen van de democratie. Helldivers, keer terug naar jullie planeet en verdedig wat rechtmatig van ons is." In tegenstelling tot eerdere gebieden in Helldivers 2, betekent de nieuwe update dat spelers nu tussen wolkenkrabbers vechten.

Onlangs bleek overigens dat Helldivers 2-ontwikkelaar Arrowhead Game Studios hun volgende game helemaal zelf bekostigt. Dat wil overigens niet zeggen dat de samenwerking met Sony niet is bevallen: "PlayStation is geweldig. Helldivers zou niet zonder hen bestaan. We staan er voor open om in de toekomst weer met ze samen te werken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!