Ubisoft laat fans muziek creëren voor Watch Dogs: Legion
Gamer.nl
Nieuws

Ubisoft laat fans muziek creëren voor Watch Dogs: Legion

Ubisoft werkt wederom samen met HitRecord om fans content te laten creëren voor een van hun games. Ditmaal gaat het om muziek voor Watch Dogs: Legion.

Eerder werkte Ubisoft al samen met het bedrijf van acteur Joseph Gordon-Levitt om assets voor het aankomende Beyond Good & Evil 2 te creëren. Deze vorm van crowdsourcing wordt nu wederom ingezet voor de soundtrack van Watch Dogs: Legion.

Er moeten in totaal tien nummers gemaakt wordt die op de radiostations in de game verschijnen naast de andere gelicenseerde muziek. Mensen mogen muziek maken in de genres rock, hip hop, electronic, metal en punk. Nummers die op wat voor manier dan ook gerelateerd zijn aan Londen - de setting van de game - hebben Ubisofts voorkeur.

HitRecords gaat op een onconventionele manier te werk: producten, waaronder dus muzieknummers, worden door meerdere mensen in elkaar gezet. Eén persoon doet bijvoorbeeld de zang, terwijl een ander de drums doet. HitRecord betaalt 2000 dollar per nummer, dat vervolgens verdeeld moet worden over de verschillende mensen. Meer details zijn op de website van HitRecord te lezen.

De aankondiging van de samenwerking met HitRecord is controversieel. Verschillende ontwikkelaars, waaronder Mike Bithell, zien dit als het uitbuiten van fans. Als reactie op de negatieve feedback heeft Ubisoft een statement naar buiten gebracht, die hieronder te lezen is.

Watch Dogs: Legion komt op 6 maart 2020 uit voor pc, PlayStation 4, Xbox One en Google Stadia.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!