Untitled Goose Game wint tijdens GDC Awards
Gamer.nl
Nieuws

Untitled Goose Game wint tijdens GDC Awards

Untitled Goose Game heeft nog een game van het jaar-prijs binnengesleept. De gans mocht onlangs de prijs bij de Game Developers Choice Awards in ontvangst nemen.

Untitled Goose Game is ontwikkeld door de studio House House en de game kwam eind 2019 uit op de pc, Nintendo Switch, Xbox One en PS4. De game werd een groot succes en won in februari al de D.I.C.E. Awardvoor beste game van het jaar. Nu is daar ook de prijs van de Game Developers Choice Awards bijgekomen. De ontwikkelaar zegt op Twitter vereerd te zijn met deze prijs.

Normaal gesproken vinden deGame Developers Choice Awards plaats aan het einde van Game Developers Conference. Door het coronavirus en het uitstellen van de conferentie is het besluit genomen om de award show online door te laten gaan.

De meeste prijzen van Game Developers Choice Awards zijn gewonnen door Control, de third-person shooter van Remedy Entertainment. De game won de awards voor: Beste Technologie, Beste Audio en Beste Visual art.

Lees hieronder een overzicht van alle winnaars van deGame Developers Choice Awards:

Game van het jaar: Untitled Goose Game (House House/Panic)

Best Audio: Control (Remedy Entertainment/505 Games)

Beste Debuut: ZA/UM (Disco Elysium)

Beste Design: Baba is You (Hempuli)

Best Mobile Game: What the Golf? (Triband/The Label Limited)

Innovatie Award: Baba is You (Hempuli)

Beste verhaal: Disco Elysium (ZA/UM)

Beste Technologie: Control (Remedy Entertainment/505 Games)

Best Visual Art: Control (Remedy Entertainment/505 Games)

Best VR/AR Game: Vader Immortal: A Star Wars VR Series (ILMxLAB & Oculus Studios/Disney)

Audience Award: Sky: Children of the Light (thatgamecompany)

Pioneer Award: Roberta Williams

Ambassador Award: Kate Edwards

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!