Valve heeft 90 miljoen maandelijkse gebruikers op Steam
PU.nl
Nieuws

Valve heeft 90 miljoen maandelijkse gebruikers op Steam

Valve heeft via een blogpost een jaaroverzicht geplaatst over Steam in 2018. In dat overzicht wordt duidelijk dat het platform meerdere functies heeft toegevoegd of aangepast dat onder andere resulteerde in 90 miljoen maandelijkse gebruikers. Daarnaast deelt het bedrijf de plannen voor Steam in 2019.

Valve maakt bekend dat er in 2018 47 miljoen mensen waren die dagelijks gebruik maakten van het digitale platform. Dit aantal stond gelijk aan 90 miljoen maandelijkse gebruikers. Daarnaast bereikte het platform in 2018 een piek van 18,5 miljoen gelijktijdige gebruikers en kreeg Steam 1,6 miljoen kopers per maand.

Valve maakt ook een vergelijking met de ontwikkeling die het bedrijf heeft gerealiseerd sinds 2012. Deze ontwikkeling wordt vormgegeven via een donutdiagram waarin de verkopen op Steam worden ingedeeld op basis van locatie. Het grootste verschil tussen de verkopen van 2012 en 2018 is het aandeel van de Aziatische markt op Steam dat sterk gegroeid is ten opzichte van zes jaar geleden. Dit uit zich ook in de meest gebruikte talen op Steam. Ondanks dat Engels, met 38 procent, de populairste taal is op Steam, staat de taal Chinees met 21 procent op de tweede plaats.

©GMRimport

In het overzicht meldt Valve dat gedurende 2018 een aantal veranderingen zijn doorgevoerd om Steam efficiënter te laten werken. Zo bracht het platform vorig jaar verschillende functies, zoals een 'adult-only'-filter om spelers de optie te bieden om wel of geen volwassen content als zoekresultaten te krijgen. Daarnaast verwijderde het platform onder andere vele controversiële games van zogenoemde 'troll'-ontwikkelaars. Ondanks het verwijderen van deze games bereikte het platform kort geleden de mijlpaal van 30.000 games op Steam (zonder het meerekenen van dlc en andere software).

©GMRimport

Als laatst deelt Valve de plannen voor Steam in 2019 om het platform te optimaliseren. Het bedrijf zegt dit jaar in totaal acht nieuwe functies toe te willen voegen. Als eerst noemt Valve een functie om de vindbaarheid op Steam te verbeteren door middel van een nieuw zelf lerend aanbevelingssysteem dat spelers zoekresultaten biedt op basis van individuele interesses. Ook wordt gemeld dat Steam naar China komt later dit jaar. In samenwerking met gameontwikkelaar Perfect World worden de bibliotheek- en chat-functie van Steam verbeterd en krijgt het evenementensysteem van Steam een upgrade. Met deze upgrade worden spelers in staat gesteld om bepaalde activiteiten in games naar eigen interesse te markeren.

Verder wordt er gewerkt aan het uitbreiden van Steam TV om meer soorten content uit te zenden met als doel om alle games te kunnen ondersteunen. Momenteel dient Steam TV vooral om specifieke toernooien en speciale evenementen uit te zenden. Steam lanceert dit jaar ook de mobiele Steam Chat-app die het mogelijk maakt om onderweg berichten, waaronder GIFs, naar vrienden te sturen.

In 2019 wordt tevens de matchmaking-technologie uit CS:GO geüpgraded en naar alle games op Steam gebracht. Met deze functie krijgen spelers meer informatie tot hun beschikking om uit te kunnen wijzen of er wel of niet wordt valsgespeeld. Ten slotte wordt in de blogpost gezegd dat er in 2019 het 'PC Cafe'-programma wordt gelanceerd waardoor spelers goed gebruik kunnen maken van Steam in honderdduizenden internetcafé's.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!