Valve lijkt zich niet druk te maken over stick drift op Steam Deck
Gamer.nl
Nieuws

Valve lijkt zich niet druk te maken over stick drift op Steam Deck

Werknemers van Valve zeggen er alles aan te hebben gedaan om zogenaamde 'stick drift' bij de pas aangekondigde Steam Deck te voorkomen.

Dat meldt hardware ingenieur Yazan Aldehayyat in een interview met IGN, toen hij gevraagd werd over drift. "We hebben enorm veel getest op betrouwbaarheid, op alle vlakken eigenlijk - en voor alle invoeropties en verschillende omgevingsfacturen en dat soort dingen. Ik denk dat het erg goed gaat werken en dat mensen er superblij mee gaan zijn. Het wordt denk ik een geweldige aanschaf. Natuurlijk slijt elk onderdeel op een bepaald moment, maar ik denk dat mensen hier tevreden mee gaan zijn."

Ook designer John Ikeda heeft er vertrouwen in: "We wilden geen risico nemen wat dat betreft, toch? En onze klanten willen ook niet dat we daar een risico op nemen."

Drift houdt in dat een van de analoge sticks op een controller input ervaart, terwijl de speler in kwestie de stick niet aanraakt. Daardoor kunnen personages of cursors uit het niets bewegen, wat in sommige gevallen games (nagenoeg) onspeelbaar maakt. Het is een veelvoorkomend probleem met de Joy-Cons van de Nintendo Switch. Ook zijn er meldingen van een vergelijkbaar probleem met de PlayStation 5-controller.

De Steam Deck is een draagbare spelcomputer die spellen uit de Steam-catalogus afspeelt. De handheld verschijnt aanvankelijk met 64GB, 256GB en 512GB aan ingebouwde opslag, tegenover een vanafprijs van 419 euro. Valve verzekert dat "al je Steam-games" in ieder geval op de Steam Deck zouden moeten verschijnen. Daarnaast biedt de handheld ook ondersteuning voor zaken als Steam Chat, Remote Play en Steams eigen cloudopslag van spelbestanden.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum
Gamer.nl
Nieuws

Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum

Maar waar blijft de releasedatum?

Terwijl de releasedatum van Hollow Knight Silksong nog altijd niet bekend is, werd wel bevestigd dat de game vanaf 18 september speelbaar is in ACMI, het nationale museum van schermcultuur te Australië.

De game wordt speelbaar in het in Melbourne gelegen museum als onderdeel van een voorstelling genaamd Game Worlds, waarin de spelwerelden van games centraal staan (via IGN). Naast dat de game speelbaar is op de expositie zijn er ook displays te zien over het ontwerp en artistieke richting van het spel.

Fans vragen zich vooral af wat deze aankondiging kan betekenen voor de release van Silksong, maar vooralsnog is daar niets bekend over. De game werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Tijdens de Switch 2 Direct vorige maand werd gemeld dat de game nog altijd dit jaar moet uitkomen.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een NPC uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel komt naar pc, Nintendo Switch en Switch 2, PlayStation- en Xbox-consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald
Gamer.nl
Nieuws

Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald

Mogelijk gerelateerd aan de onzekere toekomst van Codemasters

De eerste zeven games in de Leisure Suit Larry-games zullen binnenkort niet meer te koop zijn via Steam.

Dat werd middels een statement door uitgever Assemble Entertainment bevestigd. De Leisure Suit Larry-games waren vooral aan het einde van vorig millennium populair vanwege de vele seksueel getinte grappen. Het gaat om de zes door Sierra On-Line gemaakte delen en het door High Voltage Software ontwikkelde Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude. Dit zijn de zeven spellen die uit de verkoop verdwijnen:

  • Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

  • Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places)

  • Leisure Suit Larry III: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals

  • Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work

  • Leisure Suit Larry 6 – Shape Up Or Slip Out

  • Leisure Suit Larry: Love for Sail

  • Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude Uncut and Uncensored

Mensen die de games al hebben gekocht kunnen ze blijven downloaden en spelen. Daarnaast zullen de twee meest recente games uit de reeks - Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry en Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice - te koop blijven staan.

Een reden werd niet gegeven, maar volgens Phil Salvador van Video Game History Foundation heeft het mogelijk te maken met het feit dat de Leisure Suit Larry-IP eigendom is van Codemasters en gelicenseerd werd aan Assemble Games. Tegenwoordig is Codemasters echter onderdeel van Electronic Arts. Deze week werd tevens aangekondigd dat Codemasters stopt met de ontwikkeling van rallygames en is het X-account van Codemasters verwijderd - mogelijk verkeert de ontwikkelaar dus in zwaar weer binnen EA.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!