Voorspel: Stop het spel terug in seksspeeltjes
PU.nl
Nieuws

Voorspel: Stop het spel terug in seksspeeltjes

In ons artikel met href="https://gamer.nl/artikelen/guide/60-tips-om-fall-guys-ultimate-knockout-te-overleven/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">zestig tips om Fall Guys te spelen</a> zou je denken dat we elk onderdeel wel hebben besproken, maar er zijn altijd mensen die nieuwe kanten van een game ontdekken. Daarom bij deze tip 61: speel Fall Guys met een vibrator.

Het idee kwam van Ana Valens, schrijver en maker van volwassen queer games. Ze noemt zichzelf de eerste sekswerker die de ondersteuning voor seksspeeltjes in Fall Guys streamt en daar heeft ze absoluut gelijk in. "Beschouw het deels als performance art, deels als camshow en deels als een maffe online nieuwigheid", schrijft ze in haar artikel voor Daily Dot.

De trillingen die je normaal in de controller voelt tijdens het spelen van het vrolijke Fall Guys, werden in dit geval naar de We-Vibe van Valens gestuurd die ze op haar borst had vastgemaakt. Een NSFW-video daarvan is hier te bekijken.

©GMRimport

Trance Vibrator

Elke controller kan een vibrator zijn, maar het eerste echte seksspeeltje voor games komt uit 2002. Japanse gamers konden de Trance Vibrator kopen voor de game Rez. Dit speeltje trilde mee met de muziek in de game. Hoewel de gamemakers stelden dat de accessoire niet bedoeld was als seksspeeltje, weten we allemaal beter. Het apparaatje werd zelfs met een wasbaar omhulsel geleverd.

Jane Pinckard schrijft op haar blog over haar ervaringen met de Trance Vibrator, toen haar partner Justin de game speelde en zij de vibrator tussen haar benen legde. Justin was vooral gefocust op wat er op het scherm gebeurde, maar Jane trok ondertussen haar broek uit. Toen de levels intensiever werden, vloog haar bril er ook af en vibreerde ze een eind weg. "Mijn vingers zitten aan de knoppen, maar ook een beetje aan jou", zei partner Justin. Dat werkte goed, want "tegen het einde kronkelde ik op de vloer!", concludeert Pinckard.

Will It Buttplug

Valens gebruikte voor haar stream met Fall Guys de moderne technologie van Kyle Machulis. Machulis heeft een videoserie getiteld ’Will It Buttplug’ op YouTube, waarin hij kijkt of een game verbinding wil maken met een vibrerend seksspeeltje. Hij heeft daarvoor zelf de techniek bedacht. Daar is Buttplug.io uit voortgekomen, een open-source project om intieme hardware met bluetooth te besturen. De Game Haptics Router is het stukje software dat naar de code van de game kijkt en trillingen van een controller naar een seksspeeltje stuurt.

"Net als taarten, zijn games alleen kunst als ze erotisch zijn", vindt Machulis op zijn YouTube-kanaal 'Buttpluggin' With qDot'. In de video's onderzoekt hij onder andere Rocket League, Rez Infinite, Beat Saber en meer recentelijk Animal Crossing: New Horizons.

Watch on YouTube

Voordat Buttplug.io ontstond was Machulis al druk bezig met SeXBox, een Xbox-mod waarvoor je naast een Xbox-controller en vibrator, ook een soldeerbout, elektrisch tape en een draad nodig hebt. Andere oude voorbeelden zijn de ButtKicker, een subwoofer die je aan een stoel verbindt voor een kriebel in je kont, en de instructies om een vibrator op de Atari 2600-controller te monteren. Met een beetje soldeerwerk (en nog wat spullen uit de bouwmarkt), kom je klaar terwijl je Asteroïds speelt.

Toestemming

Een van de belangrijkste problemen rond het gebruik van seksspeeltjes en games is multiplayer. Ana Valens kreeg op sociale media de nodige kritiek over het gebruik van een vibrator in combinatie met Fall Guys. Fall Guys is een multiplayergame waarin je elkaar kunt vastgrijpen. Als je iemand vast hebt, gaat de controller en dus de vibrator trillen.

Machulis noemt specifiek in de beschrijving van zijn software dat het gaat om sekstechnologie en toestemming en legaliteit daarvoor belangrijk zijn. Dat betekent dat je op moet passen in games waar willekeurige spelers bij elkaar komen. Multiplayer hoeft natuurlijk niet verkeerd te zijn en kan zelfs heel leuk zijn in combinatie met seksspeeltjes, maar dan wel alleen met mensen die weten wat er gebeurt en daar toestemming voor geven voordat het gebeurt.

Beschouw het deels als performance art, deels als camshow en deels als een maffe online nieuwigheid

-

Valens had haar fout snel door. Ze greep een andere speler om de trillingen te testen en realiseerde dat het verkeerd was, dus stopte ze daarmee. "Mijn excuses hiervoor", schrijft Valens op Twitter. “Het was en is verkeerd. Daarom stopte ik binnen enkele minuten en legde ik uit waarom men voorzichtig moet zijn bij het gebruik van deze technologie."

Girls of Arcadia

Interesse in sekspeeltjes en games is er in ieder geval genoeg. In 2016 had William Sparcklin een succesvolle Indiegogo-campagne voor de game Girls of Arcadia, die je kon spelen via een soort Fleshlight. De interesse was zo groot, dat de makers de vraag nooit zouden aankunnen. Later werd er een nieuwe campagne gestart voor een hoger bedrag. 613 mensen hebben bij elkaar ruim 85.000 Britse Pond ingelegd, maar daarna bleef het stil.

In de reacties is men beduusd. Ronald schrijft: "Mooi hoe de hele wereld is veranderd sinds ik hiervoor heb betaald." Connor reageert: "Op een dag komt het geavanceerde pornospel uit dat we allemaal verdienen. We zullen hierop wachten, met lotion klaar en handen droog van de anticipatie." En Jonathan lijkt bepaalde hoeken van het internet nog niet ontdekt te hebben: "Kunnen jullie niet wat renders van de gamevrouwen sturen? Dan wil ik best nog een jaar wachten."

Watch on YouTube

In de rubriek Voorspel kijken we naar de verschillende manieren waarop seks en seksualiteit behandeld worden in games, via specifieke voorbeelden, trends uit de game-industrie en interviews. Lees ook eerdere afleveringen:

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!