Wolfenstein-ontwikkelaar MachineGames: 'Doen er alles aan om crunch te elimineren'
Gamer.nl
Nieuws

Wolfenstein-ontwikkelaar MachineGames: 'Doen er alles aan om crunch te elimineren'

Wolfenstein-ontwikkelaar MachineGames heeft de afgelopen 12 maanden een beleid ontwikkeld om crunch te elimineren binnen het bedrijf. Ook zegt de ontwikkelaar dat Wolfenstein: Youngblood niet op de Epic Games Store verkrijgbaar gaat zijn.

Afgelopen weekend organiseerde MachineGames, de ontwikkelaar van de Wolfenstein-games, een AMA op Reddit. Fans kregen hier de mogelijkheid om vragen te stellen aan verschillende producers en regisseurs van het bedrijf. Zo werd er ook gevraagd naar wat MachineGames doet om crunch, het moeten maken van overuren voor langdurige periodes, te voorkomen bij haar werknemers.

John Jennings, producer bij MachineGames, vertelt in zijn antwoord op de vraag van de fan dat crunch een lastig onderwerp is om over te praten. Hij legt uit dat de arbeidswetten in Zweden beschrijven wat wel en niet mag, maar dat er actief wordt gewerkt binnen het bedrijf om crunch te elimineren. "De afgelopen 12 maanden hebben we een beleid ontwikkeld en we doen er alles aan om ons hier aan te houden, zelfs als het zakelijk perspectief hierdoor lastiger wordt gemaakt", aldus Jennings.

Het antwoord van Jennings suggereert dat periodes van crunch wél voorkomen bij MachineGames, ondanks dat de ontwikkelaar beweert zijn best te doen om dit te voorkomen. Wat het beleid van MachineGames inhoudt, vertelt Jennings echter niet. Op 26 juli wordt Wolfenstein: Youngblood gelanceerd door de ontwikkelaar.

In de Reddit-AMA werd ook gevraagd of MachineGames deelneemt aan het exclusief uitbrengen van spellen op de Epic Games Store. Jennings verzekert echter dat Wolfenstein: Youngblood op pc alleen via Steam en de Bethesda Launcher verkrijgbaar gaat zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen
Gamer.nl
Nieuws

Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen

Hideki Kamiya zou ook graag een remake van Viewtiful Joe maken

Hideki Kamiya, de regisseur van de allereerste Devil May Cry, heeft de wens uitgesproken om een remake van die game te ontwikkelen.

Dat liet hij weten in een video op zijn YouTube-kanaal. Daarin werd hem de vraag gesteld of hij aan een remake van Devil May Cry zou willen werken, waarop hij positief antwoordde. Ook lijkt het hem interessant om aan een remake van Viewtiful Joe te werken.

Devil May Cry verscheen in 2001 op de PlayStation 2. De ontwikkeling van de actiegame begon met de intentie om Resident Evil 4 te maken, maar al snel groeide het uit tot een compleet nieuw spel. Vietwiful Joe kwam in 2003 uit op de GameCube en biedt sidescrolling-actie.

Remakes van Devil May Cry en Viewtiful Joe van Kamiya lijken niet meer zo onwaarschijnlijk als voorheen. Kamiya is inmiddels al enige tijd vertrokken bij PlatinumGames en heeft zijn onafhankelijke ontwikkelstudio Clovers Inc. opgericht. Hij heeft de handen ineengeslagen met Capcom voor een vervolg op cultgame Okami. Capcom is ook de eigenaar van Devil May Cry en Viewtiful Joe.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen
Gamer.nl
Nieuws

Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen

Het zou om de grootste overname in de Nederlandse esports ooit gaan

De internationale esportsorganisatie Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen. De organisatie praat over de grootste overname in de Nederlandse esports ooit.

Het in 2018 opgerichte Team Gullit geldt als een van de meest succesvolle Nederlandse EA Sports FC-teams (voorheen Fifa). Zo heeft het team twee Europese kampioenschappen, de eChampions League en de Fifae World Cup gewonnen. De overname komt niet uit de lucht vallen: vorig jaar namen Team Liquid en Team Gullit al gezamenlij kdeel aan de Esports World Cup. Team Gullit zal voortaan uitkomen onder de naam Team Liquid.

Victor Goossens, co-CEO en oprichter van Team Liquid: “Team Gullit heeft iets bijzonders neergezet met hun vernieuwende en ondernemende aanpak. Ze combineren het opleiden van talent met sterke content, slimme marketing en een krachtige link met Ruud Gullit – een icoon in het Nederlandse voetbal. Hun hoofdkantoor in Alkmaar wordt een extra Team Liquid-hub in Nederland, een plek waar we spelers-bootcamps en fan-events tot leven brengen. We zijn trots dat ze nu onderdeel zijn van Team Liquid."

Ook Team Gullit-medeoprichter Schalk Stalman is enthousiast: “Toen Corné Dubelaar en ik Team Gullit oprichtten in 2018, dachten veel mensen dat het enkel voortkwam uit mijn persoonlijke passie voor EA FC. Maar ik heb altijd geloofd in de culturele en commerciële impact van gaming – en EA FC in het bijzonder – en deze overname bevestigt dat. In mijn ogen kan Team Gullit nog succesvoller worden onder de vleugels van Team Liquid, en als adviseur zal ik nauw betrokken blijven bij dat proces.”

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!