Zelda-game Cadence of Hyrule, Cuphead, Vlambeer Arcade en meer naar Switch
PU.nl
Nieuws

Zelda-game Cadence of Hyrule, Cuphead, Vlambeer Arcade en meer naar Switch

Nintendo kondigde tijdens de Nindies-presentatie meerdere indiegames aan voor Nintendo Switch, waaronder Cuphead, de Zelda-game Cadence of Hyrule en Vlambeer Arcade.

De presentatie begon met een trailer voor de Switch-versie van Cuphead, waarin Microsoft en ontwikkelaar Studio MDHR werden bedankt. Switch-eigenaars kunnen vanaf 18 april aan de slag met de 2D-platformer, die voorheen exclusief voor Xbox One en pc beschikbaar was.

De Nederlandse studio Vlambeer brengt twee bestaande games naar de Switch: Super Crate Box komt in april met een exclusieve multiplayer-modus en Nuclear Throne is vanaf vandaag te verkrijgen in de eShop. Hiernaast wordt later dit jaar Vlambeer Arcade uitgebracht. In plaats van een enkele game is dit een collectie van kleinere arcadegames met als eerste game de shoot 'em up Ultra Bugs. Later worden meer games toegevoegd.

De grootste aankondiging werd bewaard voor het einde. Een trailer onthult Cadence of Hyrule, een game die de ritmische roguelike Crypt of the Necrodancer combineert met The Legend of Zelda. In de trailer, die in de onderstaande video begint om 24:17, zien we Link en Zelda op dezelfde ritmische wijze uit Crypt of the Necrodancer onder andere rupees verzamelen en tegen bekende vijanden vechten. Cadence of Hyrule wordt gemaakt door Brace Yourself Games en moet deze lente nog uitkomen voor Nintendo Switch.

Andere game-aankondigingen die aan bod kwamen tijdens de presentatie:

  • De turn-based-strategy-game Overland waarin spelers op roadtrip gaan in de Verenigde Staten, van de makers van Canabalt, verschijnt in de herfst

  • De 2D-shooter My Friend Pedro verschijnt in juni als console-exclusive op Switch

  • Neocab, waarin spelers een fictieve stad in Californië als taxi-chauffeur in de toekomst ontdekken, komt deze zomer

  • Timberline Studio brengt de roguelike Red Lantern later dit jaar uit, waarin de speler samen met een groep honden moet overleven in het koude Alaska

  • De topdown-horrorgame Dark Wood met procedureel gegenereerde Sovjet bossen is in mei beschikbaar

  • De 2D hack-and-slasher Katana Zero komt 18 april uit

  • Double Fine brengt hun nieuwe 3D-actiegame Rad deze zomer uit, waarin spelers in allerlei vormen kunnen muteren terwijl ze een nucleaire woestenij trotseren

  • Creature in the Well, een top-down action-adventure met flipperkast-elementen in een stijlvolle woestijn, verschijnt in de zomer

  • De kleurrijke, maar gewelddadige game Bloodroots komt ook in de zomer

  • De Zelda-achtige openwereldgame Pine lanceert in augustus

  • Swimsanity komt deze zomer en biedt 2D-onderwateractie met multiplayer

  • Blaster Master Zero 2 laat spelers nieuwe werelden ontdekken en is nu verkrijgbaar

  • De isometrische rpg gebaseerd op het derde seizoen van Stranger Things verschijnt op 4 juli, tegelijkertijd met de lancering van het nieuwe seizoen op Netflix


Alle releasedata zijn aangekondigd voor de Verenigde Staten. Mogelijk wijken deze af voor Europa.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!