Crowdfundcampagne voor nieuw Wooting-toetsenbord start morgen
PU.nl
Nieuws

Crowdfundcampagne voor nieuw Wooting-toetsenbord start morgen

Het Nederlandse toetsenbordmerk Wooting trapt vanaf 7 oktober een crowdfundcampagne af om de productie van de Wooting 60HE rond te krijgen. Gedurende dertig dagen kunnen geïnteresseerden inhaken op het project, met exclusieve beloningen als tijdelijke extra's.

Wooting geeft zelf al aan dat de instapprijs hoog ligt. De door magnetisme aangestuurde Wooting 60HE werd onthuld als minitoetsenbordje, maar kost relatief meer dan de grotere analoge keyboards van het merk. Het standaardmodel bedraagt 169,99 euro — gedurende de crowdfundingcampagne wordt dat 154,99 euro.

©GMRimport

Naast het standaardmodel staan de Founder's Edition (tijdelijk 194,99 euro) en zestig stuks van de Signature Edition (294,99 euro). In beide bundels wordt een draagtasje en een handgemaakt leren gespje inbegrepen, met als bonus de mogelijkheden om een eigen stempel op de productie te drukken. De toetsenborden in de verschillende bundels zijn wel identiek aan elkaar.

Afhankelijk van hoeveel ingelegd wordt, mogen crowdfunders bijdragen toevoegen aan de verpakking en/of de hot-swappable printplaat in het toetsenbord. Op de doos verschijnen voornamelijk namen, maar op het PCB kunnen bijvoorbeeld ook icoontjes of memes verwerkt worden. De bijdragen van crowdfunders verschijnen vervolgens op álle productiemodellen van de Wooting 60HE.

©GMRimport

In de specificerende blogpost wil Wooting ook transparantie uiten over het productieproces. Zo worden ook redenen gegeven voor de hogere kosten. Daaronder vallen hogere materiaalkosten, de pandemie en Wootings visie om "duurzame prijzen" te hanteren. Ondanks eerdere succesverhalen geeft Wooting aan dat het ontwikkelen van recente producten "bijna fatale" keerpunten kenden.

Met de crowdfundcampagne hoopt Wooting de "daadwerkelijke waarde" van het product en de inzet te kunnen dekken. Mocht het doel van 75.000 euro niet behaald worden, dan stort Wooting het geld terug en gaat het over op reflectie.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!