NZXT onthult eerste eigen muis en mechanisch toetsenbord
PU.nl
Nieuws

NZXT onthult eerste eigen muis en mechanisch toetsenbord

Hardware-fabrikant NZXT heeft de aanpasbare Lift-muis en Function-lijn van mechanische toetsenborden onthuld.

De nieuwe NZXT-randapparatuur trapt aanvankelijk af met de Function-toetsenborden, die vanaf heden op allerlei manieren samengesteld kunnen worden. De Function komt in drie groottes — full-size, tenkeyless en 'MiniTKL' — en is uit te rusten met verschillende kleuren, keycaps en een keuze uit vijf hot-swappable schakelaars van Gateron.

Het kleinste Function-toetsenbord kan kant-en-klaar gekocht worden vanaf 139,99 euro, terwijl het full-size model een adviesprijs van 159,99 euro kent. Via het zogenaamde BLD-webportaal zijn de toetsenborden ook op maat te bestellen. Voor speciale accentkleuren, selecte switches en alternatieve keycaps wordt een meerprijs gerekend. Een gekrulde usb-c-kabel biedt NZXT zelf nog niet aan, maar lijkt wel onderweg.

Voor verdere aanpasbaarheid biedt NZXT de Function in ISO en ANSI-layouts aan, met standaard een geheel conforme onderste reeks toetsen. Hierdoor wordt het makkelijker om het toetsenbord eventueel nog te verrijken met unieke 'artisan' keycaps.

Watch on YouTube

De Function wordt binnenkort opgevolgd door de lichtgewicht Lift-muis, die ook in allerlei verschillende kleuren te bestellen zal zijn. NZXT's eerste muis weegt standaard 67 gram, is nagenoeg symmetrisch en wordt voorzien van mechaniche schakelaars van Omron. Naar al het schijnt lijkt de muis standaard met een lijntje rgb-verlichting geleverd te worden. 

NZXT heeft nog geen precieze sensor voor de Lift genoemd, maar spreekt wel van een "high-end optisch model" met een resolutie van 16.000 DPI. Ook een precieze verschijningsdatum of prijsindicatie blijft uit voor de Lift, terwijl de Function nu al samen te stellen is. 

Gelijktijdig met de onthulling van de Lift en Function heeft NZXT ook nieuwe muismatten onthuld. De simplistische matten komen standaard in drie kleuren — wit, zwart of grijs — en zijn beschikbaar met een breedte van 40, 70 of 90 centimeter. De grootste 'deskmat' van NZXT kost 29,99 euro.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!