41 werknemers ontslagen bij Company of Heroes-studio Relic Entertainment
Gamer.nl
Nieuws

41 werknemers ontslagen bij Company of Heroes-studio Relic Entertainment

Vorige week werd nog aangekondigd dat de studio onafhankelijk werd

Company of Heroes-ontwikkelaar Relic Entertainment heeft 41 mensen ontslagen.

"Het is nooit een gemakkelijk besluit om mensen te ontslaan, en het doel is om Relic de best mogelijke kans op overleven te geven in deze steeds vluchtiger wordende industrie", aldus de ontwikkelaar. "Het heeft geen betrekking op de expertise, passie of het karakter van de getroffen werknemers."

Hoewel Relic zelf niet naar buiten heeft gecommuniceerd om hoeveel ontslagen het gaat, liet producent Robyn Smale weten dat het om 41 mensen gaat.

Afgelopen week kondigde Sega, de voormalige eigenaar van Relic Entertainment, aan dat het de studio verkocht en dat Relic onafhankelijk werd. De ontslagronde lijkt hier dan ook mee samen te hangen - zonder een uitgever die de studio ondersteunt, gaat de hand mogelijk op de knip.

"We zijn enthousiast over het volgende hoofdstuk van Relic", liet de ontwikkelaar vorige week nog weten. Het bedrijf heeft beloofd Company of Heroes 3 te blijven ondersteunen. De studio is ook bekend van de Dawn of War-games, en recentelijk ontwikkelde het nog Age of Empires 4.

Overigens werden er in de lente van 2023 - toen Relic nog onderdeel was van Sega - ook al 121 werknemers bij de studio ontslagen. "Dit gebeurt in een tijd waar externe factoren onze industrie meer dan ooit uitdagen, en we hebben de beslissing gemaakt onze organisatie te herstructureren om een maximale focus op onze belangrijkste franchises te hebben", zo meldde het bedrijf toen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grand Theft Auto 6 had invloed op Death Stranding 2-releasedatum
Gamer.nl
Nieuws

Grand Theft Auto 6 had invloed op Death Stranding 2-releasedatum

Kojima's nieuwe game komt op 26 juni uit

De releasedatum van Death Stranding 2: On the Beach is deels beïnvloed door Grand Theft Auto 6.

Dat heeft Death Stranding-ontwikkelaar Hideo Kojima aangegeven (vertaald door onze PU-columnist Genki). Daarbij is het duidelijk dat de quote van Kojima afkomstig is van voordat we vorige week te horen kregen dat Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar, maar op 26 mei 2026 verschijnt.

"Mocht GTA (6) in november uitkomen, dan maakt iedereen daar ruimte voor. In een vergelijkbare situatie zouden alle films ruimte maken wanneer aangekondigd werd dat een nieuwe Mission Impossible-film in mei uitkomt." Kojima liet daarbij weten dat hij eigenlijk graag Death Stranding 2 in september uit had willen geven. Vermoedelijk bedoelt hij hiermee dat er voor een release op 26 juni is gekozen, deels om een eventuele GTA 6-release in het najaar te ontlopen.

Death Stranding 2: On the Beach komt naar PlayStation 5. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game. De eerste Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4 en kwam later ook uit op PlayStation 5, pc, Xbox en iOS. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe PlayStation-ontwikkelaar TeamLFG opent zijn deuren
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe PlayStation-ontwikkelaar TeamLFG opent zijn deuren

Werkt waarschijnlijk aan de Gummy Bears-liveservicegame waar geruchten over gaan

Sony Interactive Entertainment heeft de nieuwe PlayStation Studios-ontwikkelstudio TeamLFG opgericht.

Dat valt in een artikel op PlayStation Blog te lezen. De ontwikkelaar is gesitueerd in Bellevue, Washington en maakte oorspronkelijk onderdeel uit van Bungie. Als losstaand PlayStation Studios-team hebben diverse ervaren ontwikkelaars uit de industrie zich bij de studio aangesloten om te werken aan een nieuw spel.

Het gaat om een "ambitieus incubatieproject" dat wordt beschreven als een "team-based actiegame dat inspiratie haalt uit vechtspellen, platformers, moba's, levenssimulaties en 'kikkerachtige' games". De game zou gesitueerd zijn in een "luchthartige, komische wereld dat onderdeel uitmaakt van een compleet nieuw, mythisch science-fantasie-universum."

Aan de beschrijving te lezen gaat het waarschijnlijk om de Gummy Bears-game waar al sinds begin dit jaar geruchten de ronde over doen. De moba zou elementen bevatten die doen denken aan Nintendo's Super Smash Bros.-reeks. Spelers hebben geen levensbalken, maar een op percentages gebaseerd gezondheidssysteem. Wanneer men meer schade oploopt, wordt men verder van de actie verwijderd wanneer men geraakt wordt. Spelers kunnen zelfs compleet van de map weggevaagd worden. Het spel zou meerdere modi bevatten en drie klassen: Attack, Defense en Support.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!