All-in-one-systeem van Colorful bevat snelste mobiele RTX 3060
PU.nl
Nieuws

All-in-one-systeem van Colorful bevat snelste mobiele RTX 3060

De mobiele RTX 3060-gpu's in het iGame G-One Plus-systeem van Colorful blijken de snelste chips in hun soort.

De nieuwe Plus-varianten van de iGame G-One-systemen van Colorful werden vorige maand aangekondigd en zijn sinds kort te koop op de Aziatische markt. Op  het Chinese hardware-kanaal

Watch on YouTube

 werden de systemen alvast uitgebreid getest, met niet de minste resultaten. 

Het all-in-one-systeem wordt geleverd met een Core i5-12500H, Core i7-12700H of een Core i9-12900H; elk van de systemen bevat daarnaast een Max-P-variant van Nvidia's mobiele GeForce RTX 3060-gpu. De voor laptops bedoelde chip heeft standaard toegang tot 115 watt aan voeding, maar kan met Dynamic Boost nog wat extra wattage vrijmaken. Dat extra beetje puf zorgt er in dit geval voor dat de RTX 3060 uitzonderlijk goed benchmarkt: 26.793 punten in 3DMark's synthetische Fire Strike-test.

Watch on YouTube

©GMRimport

De RTX 3060 in de G-One Plus scoort, zelfs in combinatie met de zwakkere Core i5, hoger dan bijvoorbeeld een Asus TUF-laptop met een Core i7-12700H. Diezelfde laptop stond een lange tijd met 23.109 punten bovenaan, als zijnde de snelst presterende RTX 3060-gpu op de markt. Colorful's AIO-systeem walst met ruim drieduizend punten over het bestaande record (via Notebookcheck). Ondertussen kan de voor laptops bedoelde gpu wel aftoppen op een wattage van circa 134 watt. 

Colorful's nieuwe iGame G-One Plus-systemen zijn op de Westerse markt nog nergens te bekennen. Eerdere non-Plus-versies (met mobiele RTX 20-gpu's en Coffee Lake-cpu's) worden nog  altijd verkocht op Colorfuls Engelstalige website, wat doet vermoeden dat de nieuwe systemen uiteindelijk ook buiten Azië verkrijgbaar zullen zijn. 

De nieuwe iGame G-One Plus-systemen kenmerken zich met een nieuw 2k/165Hz-scherm, met alle hardware-technische componenten verwerkt in de achterliggende poot. Op het unieke moederbord zijn de cpu's en gpu niet te vervangen, wel mogen gebruikers zelf DDR5-modules en/of een secundaire M.2-ssd bijprikken. De voeding is het enige component buiten het slanke schermchassis; dat betreft een nog aardig omvangrijk stroomblok van 330 watt.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Borderlands 4-maker: 'Echte fans' willen 90 euro betalen
PU.nl
Nieuws

Borderlands 4-maker: 'Echte fans' willen 90 euro betalen

De prijs wordt spoedig onthuld

Gearbox-CEO Randy Pitchford heeft gemeld dat "echte fans wel een manier vinden" om Borderlands 4 te kopen, ook als de game 90 euro gaat kosten.

Games worden duurder - zo gaat Mario Kart World 80 dollar in de Verenigde Staten (en dus 90 euro in Europa) kosten en heeft ook Microsoft al aangekondigd de prijzen van sommige Xbox-games later dit jaar te verhogen.

Op social media verzocht iemand Pitchford eerder deze maand om Borderlands 4 niet een prijs van 80 dollar - oftewel 90 euro - mee te geven. Pitchford reageerde daarop met de melding dat hij niet degene is die deze beslissing maakt.

Vervolgens meldde hij het volgende: "Als je een echte fan bent, vind je een manier om de game te kopen. Mijn plaatselijke gamewinkel verkocht in 1991 Starflight voor de Sega Mega Drive voor 80 dollar toen ik net uit de middelbare school kwam en voor een minimumloon in een ijssalon werkte, en mij lukte het ook om de game te kopen."

De opmerking van Pitchford kreeg deze week een tweede leven en werd door sommige fans bekritiseerd. Pitchford reageerde op die kritiek door naar een video-interview te linken, waarin hij meldde dat hij niet weet hoeveel de game gaat kosten. "Dat is de waarheid." Vervolgens vertelde hij dat het belangrijk is dat games de juiste prijs krijgen om de toenemende kosten in gameontwikkeling op te vangen.

De CEO stelde dat Gearbox er zeker van wil zijn dat Borderlands 4 genoeg waar voor je geld gaat bieden. "Wat de prijs ook wordt, we zijn entertainers. Ja, we willen meer middelen om grotere en betere games te maken. Borderlands 4 is niet voor niets zo geweldig. Het komt omdat jullie Borderlands 3 hebben gekocht, en we hier budget voor hadden. We konden daardoor het budget voor de ontwikkeling meer dan verdubbelen."

Fans hoeven in ieder geval niet lang meer te wachten tot ze de prijs van de game te horen krijgen. "We gaan binnenkort de prijs vernemen, en het is mogelijk de nieuwe prijs waar Nintendo en Microsoft ook voor gaan. Maar het kan ook zo zijn dat we de oude prijs aanhouden. De uitgever beslist." De Borderlands-games worden uitgegeven door 2K Games, dat weer onderdeel uitmaakt van Grand Theft Auto-uitgever Take-Two Interactive.

Pitchford sloot af met een grapje. "Als de game goedkoper wordt, verkopen we misschien wel de minimap die jullie willen zien, maar die we pas later ontwikkelen. Hoe graag willen jullie die? Tien dollars? Ik weet het niet. Ik maak maar een grapje. Of toch niet?"

In Borderlands 4 keren de cel-shaded graphics van de voorgaande delen terug. Ook moet het aanbod aan loot uitgebreider dan ooit worden. De game wordt wederom alleen en in co-op voor vier spelers speelbaar, en zal weer een hoop vuurgevechten, wereldverkenning en een "eclectische cast met oude en nieuwe onvergetelijke personages" bevatten.

Onlangs werd aangekondigd dat de game iets eerder dan verwacht naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc komt - namelijk op 12 september. Een Nintendo Switch 2-release staat op moment van schrijven nog gepland voor in de loop van dit jaar. Hier vind je alles dat we weten over Borderlands 4.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!