AMD-voorzitter verzekert Zen 4 en RDNA3 voor 2022
PU.nl
Nieuws

AMD-voorzitter verzekert Zen 4 en RDNA3 voor 2022

Volgens AMD-voorzitter Dr. Lisa Su is de planning rond Zen 4-cpu's en RDNA3-gpu's onveranderd gebleven. Beide productlijnen zouden nog altijd in 2022 moeten lanceren, zo verzekerde de voorzitter tijdens een gesprek met investeerders.

"We zijn onderweg om onze volgende generatie producten in 2022 te lanceren, waaronder onze Zen 4-processoren met toonaangevend 5nm procedé en onze RDNA3-gpu's", zo claimde Dr. Lisa Su tegenover AMD-investeerders.

AMD verwacht dat de tekorten op componenten in ieder geval heel 2021 nog aanhouden, maar het vooruitzicht op 2022 blijft hoopvol. Daarbij werd ook gereflecteerd op de huidige productlijnen die daaronder lijden. 

De Ryzen 5000-processoren zijn in de meeste regio's (waaronder de Benelux) goed verkrijgbaar tegen de adviesprijzen. Echter, de opgehoogde verkoopprijs voor Radeon RX 6000-videokaarten blijft nog even in stand, zo verwacht AMD zelf.

©GMRimport

De Zen 4-cpu's moeten in de tweede helft van 2022 volgen; voor consumenten betreft het de codenaam Raphael. Alle Zen 4-processoren worden opgebouwd uit een 5nm procedé (vermoedelijk wederom van TSMC) en zullen hoogstwaarschijnlijk ondersteuning voor DDR5-geheugen integreren. Ook zou er sprake zijn van een geheel nieuwe AM5-socket.

Voor de RDNA3-gpu's staat geen specifieke lanceringsperiode vast. Van deze grafische chips wordt ook verwacht dat AMD overgaat op het 5nm procedé, maar nog niets is zeker. 

Ook over de opbouw is recentelijk veel te doen geweest; in toenemende mate lijken geruchten te voorspellen dat in ieder geval de Navi 31 en Navi 32-gpu's uit meerdere chiplets bestaan. Tot op heden zijn AMD's gpu's altijd van monolithische aard geweest, bestaande uit slechts één enkele chip. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!