Aokzoe A1 Pro-handheld draait op Ryzen 7 7840U-apu
PU.nl
Nieuws

Aokzoe A1 Pro-handheld draait op Ryzen 7 7840U-apu

Mogelijk grofweg dezelfde chip als Asus' ROG Ally-handheld

Volgens meerdere benchmarks draait Aokzoe's nieuwe A1 Pro-handheld op de Ryzen 7 7840U-chip van AMD.

Dat blijkt uit minstens acht zelfstandige Geekbench-statistieken, verzameld door Twitteraar @Olrak29_. Elk van de statistiekpagina's noemt de A1 Pro-handheld bij naam en herkent AMD's nieuwe 7840U-apu als de drijfveer voor het systeem. Eerder lekte op dezelfde wijze uit dat het non-Pro-model van de Aokzoe A1 met een Ryzen 7 7735U geleverd zou kunnen worden. 

AMD's Ryzen 7 7840U is een mobiele chip van de zogenaamde Phoenix-reeks, een relatief hoog gegrepen segment apu's, bedoeld voor bijvoorbeeld high-end laptops in een dunner of compacter chassis. De apu bestaat uit 8 processorkernen op de Zen 4-architectuur, gepaard met 12 grafische werkgroepen op RDNA 3. De geïntegreerde gpu wordt daarbij in de markt gezet als Radeon 780M. 

Het Ryzen 7 7840-model klokt de processorkernen standaard op een base-frequentie van 3,30 GHz, maar kan diens boost-frequentie oppompen tot circa 5,05 GHz. In de Geekbench-vergelijkingen staat dat direct tot 20 procent betere prestaties in multi-thread en 25 procent beter op single-thread, ten opzichte van de Ryzen 7 6800U, welke in onder meer de vorige generatie A1 Pro geleverd werd.

Toevalligerwijze lijkt ook een concurrerende handheld, de volgende generatie Win Max van GPD, met precies dezelfde AMD-apu getest te worden (via VideoCardz).  Naar al het schijnt stelt AMD de Ryzen 7 7840U met regelmaat beschikbaar voor hoogwaardige, draagbare gamingsystemen, net zoals de Ryzen 7 6800U hiervoor de go-to apu voor datzelfde doeleinde bleek. 

Dat laatste doet ook vermoeden dat de recent onthulde ROG Ally mogelijk op eenzelfde soort chipset zal draaien. Fabrikant Asus sprak zelf van "de snelste Zen 4-apu van AMD", die mogelijk in samenwerking met AMD ontwikkeld zou worden. Mocht Asus inderdaad een geheel eigen chip krijgen, dan is de kans groot dat die, in grote lijnen, gebaseerd wordt op de Ryzen 7 7840U.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!