Beelden en info van stand-alone Disco Elysium-uitbreiding gelekt
Gamer.nl
Nieuws

Beelden en info van stand-alone Disco Elysium-uitbreiding gelekt

Locust Coty - An Alysium Story is inmiddels geannuleerd

Eerder deze week is er een presentatie met beelden van een stand-alone uitbreiding voor Disco Elysium op internet gelekt.

De presentatie van de inmiddels geannuleerde uitbreiding werd geupload door Disco Elysium-fan Jamrock Hobo. De beelden zijn inmiddels weer verwijderd, al zijn hieronder enkele screenshots te zien.

De stand-alone uitbreiding heette Locust Coty - An Alysium Story, en zou draaien om Cuno en Cunoesse, twee grofgebekte kinderen die in de kuststad Revachol leven. In de video gaven diverse ontwikkelaars, waaronder de nu bij Summer Eternal werkzame Dora Klindžić, hun visie op het product.

De productie van Locust City - An Elysium Story zou volgens Jamrock Hobo ongeveer negen maanden hebben geduurd, maar rond februari vorig jaar zijn beëindigd. Dat beaamt ook Klindžić aan Polygon. Dat valt ongeveer samen met het moment dat het grootste gedeelte van het ontwikkelteam werd ontslagen.

Na het uitlekken van de presentatie bracht ontwikkelaar ZA/Um een statement naar buiten waarin staat dat het bedrijf op de hoogte is van het lek. "Dit project werd tijdens de pre-productiefase geannuleerd." Ook betreurt de ontwikkelaar de gelekte beelden, aangezien het de privacy van werknemers zou schenden.

ZA/UM kondigde afgelopen maand Project C4 aan, een nieuwe spionage-rpg die losstaat van Disco Elysium. Ook moet aankomende zomer een Android-versie van Disco Elysium uitkomen.

ZA/UM heeft dan wel de rechten op de Disco Elysium in handen, maar veel sleutelfiguren binnen de ontwikkeling zijn inmiddels vertrokken en hebben eigen studio's opgericht naar aanleiding van claims over giftig werkgedrag en ontslagrondes. Zo zijn studio's als Dark Math Games, Summer Eternal en Longdue ontstaan.

View post on Instagram
 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld
Gamer.nl
Nieuws

De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld

Sega heeft een video uitgebracht waarin de geschiedenis van de Sonic-kartracers in beeld wordt gebracht. Daarnaast worden er nieuwe beelden van het aankomende Sonic Racing Crossworlds getoond.

In 'The History of Sonic Racing' geeft YouTuber Sam's Procrastination Station namens Sega een geschiedenislesje in de diverse Sonic-racegames, met onder andere Sonic R en Sonic Riders. Verderop in de video staat gameplay van het aankomende Sonic Racing Crossworlds centraal, en zijn er diverse tracks te zien, waaronder parcoursen gebaseerd op Windmill Isle en Cool Edge (uit Sonic Unleashed), White Cave (uit Sonic Riders) en Starlight Carnival (uit Sonic Colors).

Sonic Racing Crossworlds werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. In de game kunnen spelers met hun karts en hooverboards tijdens het racen in verschillende dimensies verzeild raken via zogeheten Travel Rings.

Sonic Racing Crossworlds komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Epic Games Store. Een releasedatum is nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback
Gamer.nl
Nieuws

De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback

Minder herrie, dezelfde intensiteit

De HD Rumble in de Joy-Cons van de Nintendo Switch 2 maakt blijkbaar minder geluid dan de Joy-Cons van de eerste Switch.

Dat meldt Nintendo op zijn website (via VGC). Op een pagina over backward compatibility voor Switch-games op Switch 2 worden diverse first-party games genoemd die op Switch werken, maar de oorspronkelijke controllers nodig hebben of anders werken met Switch 2-controllers.

Bij 1-2-Switch wordt gemeld dat ook de Joy-Cons voor de Switch 2 gebruikt kunnen worden om de game te spelen. Daarbij wordt wel gemeld dat het spel mogelijk moeilijker kan zijn, omdat de HD Rumble in de controller minder geluid maakt. Dat geluid werd bij sommige minigames in 1-2-Switch juist gebruikt.

"De volume van de force feedback-vibraties in de Joy-Con 2-controllers is verlaagd ten opzichte van de Switch Joy-Con-controllers", zo oppert Nintendo. "Daardoor kan het moeilijker zijn om de verborgen Joy-Con 2 te vinden wanneer de minigame Joy-Con Hide & Seek wordt gespeeld." In dit spel moeten spelers de controller verstoppen en moeten anderen de controller zien te vinden door naar het geluid die de HD Rumble maakt te luisteren.

Zover bekend zal deze vermindering van geluid geen invloed hebben op de intensiteit van de force feedback van de Joy-Con 2-controllers. Het is wel goed nieuws voor mensen die de Joy-Cons van de eerste Switch teveel geluid vonden maken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!