Code van nieuwe Deadlock-update hint mogelijk naar komst Half-Life 3
Gamer.nl
Nieuws

Code van nieuwe Deadlock-update hint mogelijk naar komst Half-Life 3

De ontwikkeling is mogelijk zelfs al vergevorderd

In de code van een recentelijk uitgekomen update voor Valve's multiplayergame Deadlock, is een melding gevonden die mogelijk naar Half-Life 3 refereert.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat Valve achter de schermen aan Half-Life 3 werkt. Die game zou intern worden aangeduid met 'HLX'. Precies deze afkorting is nu ook te vinden in de code van een nieuwe Deadlock-update.

Daarbij wordt specifiek melding gemaakt van FSR3, oftewel AMD's upscaletechnologie. De Deadlock-update zorgt voor FSR3-ondersteuning, en mogelijk heeft Valve per ongeluk een code gerelateerd aan Half-Life 3 in de update gelaten.

Fans menen dat deze vermelding in combinatie met FSR3 betekent dat de ontwikkeling van Half-Life 3 al in een vergevorderd stadium is en dat de game op dit moment geoptimaliseerd wordt. Officieel is echter nog niets bevestigd; het bestaan van Half-Life 3 is immers nog niet officieel aangekondigd.

Naast de diverse geruchten plaatste acteur Mike Shapiro - die de rol van G-Man speelt in de Half-Life-games - begin dit jaar een cryptische video op social media met de hashtags #Valve en #Halflife. Hij beloofde "onverwachte verrassingen" gedurende dit jaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld
Gamer.nl
Nieuws

De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld

Sega heeft een video uitgebracht waarin de geschiedenis van de Sonic-kartracers in beeld wordt gebracht. Daarnaast worden er nieuwe beelden van het aankomende Sonic Racing Crossworlds getoond.

In 'The History of Sonic Racing' geeft YouTuber Sam's Procrastination Station namens Sega een geschiedenislesje in de diverse Sonic-racegames, met onder andere Sonic R en Sonic Riders. Verderop in de video staat gameplay van het aankomende Sonic Racing Crossworlds centraal, en zijn er diverse tracks te zien, waaronder parcoursen gebaseerd op Windmill Isle en Cool Edge (uit Sonic Unleashed), White Cave (uit Sonic Riders) en Starlight Carnival (uit Sonic Colors).

Sonic Racing Crossworlds werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. In de game kunnen spelers met hun karts en hooverboards tijdens het racen in verschillende dimensies verzeild raken via zogeheten Travel Rings.

Sonic Racing Crossworlds komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Epic Games Store. Een releasedatum is nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback
Gamer.nl
Nieuws

De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback

Minder herrie, dezelfde intensiteit

De HD Rumble in de Joy-Cons van de Nintendo Switch 2 maakt blijkbaar minder geluid dan de Joy-Cons van de eerste Switch.

Dat meldt Nintendo op zijn website (via VGC). Op een pagina over backward compatibility voor Switch-games op Switch 2 worden diverse first-party games genoemd die op Switch werken, maar de oorspronkelijke controllers nodig hebben of anders werken met Switch 2-controllers.

Bij 1-2-Switch wordt gemeld dat ook de Joy-Cons voor de Switch 2 gebruikt kunnen worden om de game te spelen. Daarbij wordt wel gemeld dat het spel mogelijk moeilijker kan zijn, omdat de HD Rumble in de controller minder geluid maakt. Dat geluid werd bij sommige minigames in 1-2-Switch juist gebruikt.

"De volume van de force feedback-vibraties in de Joy-Con 2-controllers is verlaagd ten opzichte van de Switch Joy-Con-controllers", zo oppert Nintendo. "Daardoor kan het moeilijker zijn om de verborgen Joy-Con 2 te vinden wanneer de minigame Joy-Con Hide & Seek wordt gespeeld." In dit spel moeten spelers de controller verstoppen en moeten anderen de controller zien te vinden door naar het geluid die de HD Rumble maakt te luisteren.

Zover bekend zal deze vermindering van geluid geen invloed hebben op de intensiteit van de force feedback van de Joy-Con 2-controllers. Het is wel goed nieuws voor mensen die de Joy-Cons van de eerste Switch teveel geluid vonden maken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!