Cooler Master onthult Orb X; alles-in-een entertainmentcapsule
PU.nl
Nieuws

Cooler Master onthult Orb X; alles-in-een entertainmentcapsule

Hardwarefabrikant Cooler Master heeft de 'Orb X' uit de doeken gedaan; een soort alles-in-een zetel om vanuit te gamen of werken. Prijzen en beschikbaarheid blijven nog even uit, maar de entertainmentcapsule belooft bakken aan luxe.

De Cooler Master Orb X is een semigesloten cockpit, die geheel met aanraakbesturing om de de gebruiker kan 'sluiten'. De capsule heeft ruimte voor een 49 inch groot display, dan wel drie schermen van elk 27 inch. 

Wat betreft de daadwerkelijke zetel: dat zou een vast gefreesde gamestoel moeten zijn, met zes verstelbare componenten. Cooler Master noemt de stoel ergonomisch, met ondersteuning voor lenden, nek en hoofd. De bedoeling is dat je in de Orb X urenlang kan gamen of werken, zonder slag of stoot. 

©GMRimport

Een 2.1-geluidssysteem is direct inbegrepen in de gigantische cockpit-pil, al heeft Cooler Master nog niet gespecificeerd hoe krachtig die is — laat staan waar de luidsprekers ongeveer te vinden zijn. Ook zou er sprake zijn van een "geheim compartiment" om je console of pc in te bouwen. Hoe dat precies werkt (en hoeveel ruimte er is voor bijvoorbeeld componenten en kabels) blijft vooralsnog een mysterie.

Om de gaming-esthetiek helemaal af te maken, is de capsule ook gevoerd met rgb-verlichting op de monitorhouder, flanken en onderzijde van het meubelstuk. Deze is vermoedelijk aan te sturen via de MasterPlus+-software van Cooler Master, maar ook daarover heeft het merk geen officiële claims gedaan.

©GMRimport

De Orb X moet een onderdeel vormen van 'CMIX' — Cooler Master Immersive Experience. Onder dit vaandel wil Cooler Master zich meer toespitsen op vr, ar en bijvoorbeeld haptic feedback. De Orb X lijkt vooralsnog niet met spellen 'mee te kunnen bewegen', al lijkt Cooler Master wel aan gamestoelen te werken waarbij dat juist de hoofdnoot van het product is.

Cooler Master organiseert deze dagen een online bijeenkomst, de Cooler Master Summit 2021 waar meer productonthullingen gedaan worden. Morgen doet de fabrikant meer uit de doeken over de aanstaande line-up van componenten en geheel nieuwe apparatuur.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!