Creative director Ghostwire: Tokyo werkt aan nieuwe game Kemuri
PU.nl
Nieuws

Creative director Ghostwire: Tokyo werkt aan nieuwe game Kemuri

Net als in Ghostwire: Tokyo jagen spelers in Kemuri op geesten in een stad

Kemuri is de nieuwe game van de creative director van Ghostwire: Tokyo.

Vorig jaar werd al aangekondigd dat Ikumi Nakamura, de voormalige creative director van Ghostwire: Tokyo, een nieuwe studio had geopend genaamd Unseen. Op The Game Awards afgelopen donderdagnacht werd haar eerste game onthuld: Kemuri.

Kemuri is een compleet nieuwe IP waar spelers op geesten jagen in een stedelijke omgeving. "Word een Yokai Hunter en gebruik je Fox Window om de mysteries van de stad te ontrafelen en de wereld in balans te herstellen." Hoewel veel meer details er niet zijn, heeft de ontwikkelaar laten weten dat het spel zowel alleen als met vrienden gespeeld kan worden. Een releasedatum of systemen waarop de game verschijnt zijn op moment van schrijven niet bekend.

Nakamura heeft ongeveer een decennium bij Tango Gameworks gewerkt, waar ze recentelijk meehielp aan de ontwikkeling van Ghostwire: Tokyo. Ze besloot echter te vertrekken en haar eigen studio op te richten. Daarvoor werkte ze bij Capcom aan Okami en bij PlatinumGames aan Bayonetta en het geannuleerde Scalebound.

Lees hier meer nieuws over The Game Awards.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Enhanced Edition' van Stalker: Legends of the Zone Trilogy op komst
PU.nl
Nieuws

'Enhanced Edition' van Stalker: Legends of the Zone Trilogy op komst

Vanaf 20 mei verkrijgbaar voor PS5, Xbox Series-consoles en pc

GSC Game World komt met een zogeheten 'Enhanced Edition' van het vorig jaar uitgekomen Stalker: Legends of the Zone Trilogy.

Het gaat om remasters van de drie games in de collectie voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. In de op 20 mei uitkomende Enhanced Edition krijgen de aanwezige games betere belichtingen en reflecties, opgeschaalde texctures en een mooiere lucht en water. Ook de filmpjes zien er beter uit. Daarbij kan men zowel op pc als consoles mods gebruiken.

Verder kunnen PS5-, PS5 Pro- en Series X-spelers kiezen tussen Quality- (4K en 30 fps), Balanced- (opgeschaalde 4K en 40 fps), Performance- (opgeschaalde 4K en 50 fps) en Ultra Performance-modi (opgeschaalde 2K en 120 fps). Consolespelers kunnen ook muis en toetsenbord gebruiken en de pc-versie is geschikt gemaakt voor Steam Deck.

Mensen die de oorspronkelijke versie van Legens of the Zone al hebben aangeschaft ontvangen alle verbeteringen van de Enhanced Edition gratis. Op pc kunnen de oorspronkelijke versies van de games samen met de verbeteringen aangeschaft worden.

Stalker: Legends of the Zone Trilogy kwam in maart 2024 uit op PlayStation en Xbox (en later in het jaar ook op Switch), en bevat Stalker: Shadow of Chernobyl, Stalker: Clear Sky en Stalker: Call of Pripyat - oftewel alle Stalker-games behalve het eind vorig jaar verschenen Heart of Chornobyl. De Stalker-games brengen spelers naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Reclame-abonnement van Netflix wordt steeds populairder
PU.nl
Nieuws

Reclame-abonnement van Netflix wordt steeds populairder

Wereldwijd zijn er inmiddels 94 miljoen abonnees

Het Netflix-abonnement waarbij mensen voor een iets lagere prijs advertenties te zien krijgen, blijkt steeds populairder te worden. Er zijn wereldwijd inmiddels 94 miljoen abonnees van dit specifieke abonnement.

Dat is een verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden, toen er nog zo'n 40 miljoen abonnees van het reclame-abonnement waren. Afgelopen november stond de teller al op 70 miljoen abonnees.

Netflix laat dan ook weten aan nieuwe reclamesoorten te werken. Zo moeten er bijvoorbeeld halverwege een film of serie interactieve reclames getoond worden, en kunnen er ook advertenties worden getoond wanneer een programma wordt gepauzeerd. Deze nieuwe reclametypes moeten uiterlijk eind volgend jaar uitgerold worden.

In Nederland en België is op moment van schrijven nog geen Netflix-abonnement met reclames beschikbaar, maar gezien de groeiende populariteit lijkt het een kwestie van tijd voordat het ook hier beschikbaar komt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!