Een elektrische auto van Razer?!
PU.nl
Nieuws

Een elektrische auto van Razer?!

Het lijkt bijna een 1-april grap, maar het is echt waar: Razer werkt met NIO aan een speciale editie van een elektrische auto. Daar lees je vandaag alles over in deze Hardware Update. Daarnaast heeft Asus haar custom RX 5700-kaarten aangekondigd en werkt Valve hard aan het verbeteren van multithreading in Linux.

Vijf custom RX 5700-serie videokaarten van Asus

De AMD Radeon RX 5700 en RX 5700 XT zijn al een poosje op de markt, maar wel alleen met een referentie-design PCB en koeler. Met name over de koeler zijn veel klachten met betrekking tot geluidsproductie en slechte koelprestaties, dus veel fans wachten met smart op de custom videokaarten van board-partners. Asus heeft afgelopen week vijf van die custom videokaarten aangekondigd: drie voor de RX 5700 en twee voor de RX 5700 XT.

©GMRimport

Asus begint deze maand met drie verschillende series: Strix OC, TUF Gaming X3 en Dual Evo. De eerste twee varianten komen naar de RX 5700 en RX 5700 XT terwijl de Dual Evo alleen beschikbaar zal zijn in de vorm van een RX 5700. Later worden hier mogelijk nog meer varianten aan toegevoegd.

De Strix OC zal als eerste uitkomen op 16 augustus en is voorlopig het hoogst haalbare binnen de Asus line-up. De verbeterde PCB en grote koeler moeten voor goede overklok-resultaten zorgen met daarbij een lage geluidsproductie. Als de videokaart weinig te doen heeft, gaan de ventilatoren zelfs helemaal stilstaan.

©GMRimport

Net als de Strix OC zal ook de TUF Gaming X3 gebruikmaken van drie ventilatoren. Deze modellen worden onder de Strix OC geplaatst, wat waarschijnlijk betekent dat de koeler luidruchtiger zal zijn en de PCB het met minder high-end componenten moet doen. De TUF Gaming X3-modellen liggen 23 augustus in de winkels.

Als laatste hebben we nog de Dual Evo, welke alleen voor de RX 5700 beschikbaar zal komen. Deze maakt, zoals de naam al suggereert, gebruik van twee ventilatoren. Over de PCB heeft Asus niks gezegd, dus de kans is groot dat deze het zelfde zal zijn als die van de referentie-kaarten. Deze versie zal het laagst worden gepositioneerd en ligt op 30 augustus in de winkels.

Razer werkt met NIO aan een elektrische auto

Het welbekende merk van gaming randapparatuur zoals muizen en toetsenborden heeft de afgelopen tijd gewerkt aan iets totaal anders: een elektrische auto! Het gaat om een special edition van de NIO ES6 Performance edition: een high-end elektrische SUV van Chinese makelij.

Watch on YouTube

De NIO x Razer ES6 Night Explorer, zoals hij officieel heet, wordt een limited edition uitgave met Razer logo's, groene accenten, koolstofvezel onderdelen en een aangepast embleem aan de achterkant. Aan de binnenkant wordt de auto natuurlijk voorzien van Razer Chroma verlichting en THX Spatial Audio (THX is recentelijk overgenomen door Razer). NIO verzorgt de rest, wat betekent dat de auto 544 pk krijgt en naar 100 moet kunnen optrekken in 4.7 seconden.

Er worden slechts 88 exemplaren gemaakt. Elk exemplaar moet ongeveer 60.000 euro opleveren.

Valve wil multithreading in Linux-kernel verbeteren

Dat Valve druk is met het verbeteren van de game-ervaring in Linux is ondertussen wel bekend: ze hebben zelfs een eigen variant van het Linux besturingssysteem uitgebracht. Daar blijft het echter niet meer bij, want de ontwikkelaars van Valve hebben nu ook een optimalisatie van de Linux-kernel voorgesteld. Met dit voorstel zou volgens Valve de CPU-load bij multithreaded taken met meer dan tien procent kunnen worden verlaagd. Dat is getest in Tomb-Raider met een high-end computer, al zou de optimalisatie een vergelijkbaar effect moeten hebben op budget-computers.

De verbeteringen lijken veel op hoe Windows op het moment om gaat met het verdelen van taken over verschillende threads. De nodige experimentele packages hiervoor zijn al te downloaden voor Arch en Ubuntu, maar hou er rekening mee dat dit nog in een zeer vroege bèta fase is. De kans op bugs en crashes is dus relatief hoog.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!