Elite-koelers van Corsair onthuld met 30 fps lcd-scherm
PU.nl
Nieuws

Elite-koelers van Corsair onthuld met 30 fps lcd-scherm

Corsair heeft het nieuwe iCUE Elite-waterkoelsysteem officieel uit de doeken gedaan. Zoals eerder href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/ook-corsair-werkt-aan-aio-koeler-met-geintegreerd-display/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">geteaset</a> werd, bevat de waterpomp van de nieuwe AIO-koelers een geïntegreerd lcd-beeldschermpje.

Het schermpje in kwestie is een 24-bits IPS lcd-paneeltje met 480 bij 480 pixels, ter grootte van 2,1 inch. Qua beeldverversing topt het display af op 30 frames per seconde en de helderheid piekt op 600 nits — al snel anderhalf maal de helderheid van een matige monitor.

Met behulp van de iCUE-software is het mogelijk animaties, afbeeldingen en statusindicaties direct op de waterpomp af te beelden. Rondom het circulaire beeldscherm zit een additionele rgb-lichtring, die bijvoorbeeld op zijn beurt weer kan reageren op wat het scherm laat zien.

Watch on YouTube

Corsairs luxe nieuwe AIO-koeler is verkrijgbaar met drie verschillende radiatorformaten: 240 mm, 360 mm en 420 mm. De radiator is voorzien van de nieuwe ML RGB-ventilatoren van Corsair, welke weer verkrijgbaar zijn in 120 of 140 millimeter grootte. 

De toerentallen van de nieuwe Corsair-fans reiken respectievelijk 450 tot 2.000 rpm (ML120 RGB) en 400 tot 1.600 RPM (ML140 RGB). Beide nieuwe rgb-ventilatoren ondersteunen daarnaast Zero RPM-modi en de AirGuide-technologie van Corsair, voor een beter uitgespreide luchtverspreidng.

©GMRimport

Corsair belooft op de officiële productpagina cpu-temperaturen van 38 graden Celsius te kunnen behouden, onder 250 watt druk en met kamertemperatuur van 27 graden. Qua compatibiliteit voor sockets richt Corsair zich direct op het nieuwe LGA-1700, maar ook LGA-115x, LGA-2066, AM4 en sTRX4 worden ondersteund.

De nieuwe AIO-koeler van Corsair heeft een vanafprijs van 257,90 euro voor het H100i-model. Het grotere H150i-alternatief kost 293,90 euro en voor de allergrootste H170i wordt 319,90 euro gerekend.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!