Gigabyte en MSI onthullen kabelverhullende hardware
PU.nl
Nieuws

Gigabyte en MSI onthullen kabelverhullende hardware

Gedurende Computex 2022 hebben zowel Gigabyte als MSI 'sluikse' hardware getoond: Project Stealth en Project Zero zijn initiatieven om kabels en connectoren onzichtbaar weg te werken.

Gigabyte trapte aanvankelijk af met Project Stealth, waaronder een Z690 Stealth-moederbord, RTX 3070 Stealth-videokaart en een nieuwe C300G Stealth-kast. Het trio van producten maakt het samen mogelijk om een pc in elkaar te zetten, waarin nauwelijks kabels of connectiepoortjes zichtbaar zijn.

Zo heeft Gigabyte's Stealth-variant van de RTX 3070 diens stroomconnectoren aan de achterzijde, nipt langs het moederbord. In de Stealth-kast zijn op diens beurt uitsparingen gemaakt om de stroomkabels direct weg te werken achter een discreet paneel. Het Z690 Stealth-moederbord dekt daarbij al diens eigen stroom- en I/O-poorten af en keert ze (waar mogelijk) naar achteren. 

Gigabyte deed de complete Project Stealth-lijn uit de doeken met een uitgebreide

Watch on YouTube

, waarin ook een compleet systeem geassembleerd wordt:

Watch on YouTube

MSI komt op hun beurt met eenzelfde concept: Project Zero. De nieuwe productlijn werd nog niet officieel uit de doeken gedaan, maar wordt vermoedelijk wel ergens op Computex 2022 getoond. Twitteraar @g01d3nm4ng0 deelde meerdere close-up foto's van een vermeend Project Zero-moederbord.

Ook bij MSI lijkt de hardware gebaseerd op Intels Z690-chipset — in het specifiek de huiseigen MEG Unify-variant daarvan. Ditmaal wordt zo veel mogelijk van het printplaat afgedekt met 'shrouds', terwijl het gros van de connector nu aan de achterzijde prijkt. Onduidelijk is nog of er specifieke kasten nodig zijn om het kabelmanagement daadwerkelijk werkende te krijgen; vooralsnog is daar geen blijk van.

Gigabyte's Project Stealth wordt binnenkort aangeboden als kant-en-klaar systeem bij de Amerikaanse webwinkel Maingear en als 'DIY-Kit' vanuit Gigabyte zelf. Over prijzen of specifieke releaseperiodes werd nog niet gesproken, al is het aannemelijk dat de producten uiteindelijk ook (los) in Europa beschikbaar gesteld worden. 

MSI heeft zelf nog geen officiële uitspraak gedaan over Project Zero. Vooralsnog betreft het een enkele lek, hoogstwaarschijnlijk vanaf Computex 2022.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!