Gigabyte onthult ssd-kaart met ruimte voor 32TB
PU.nl
Nieuws

Gigabyte onthult ssd-kaart met ruimte voor 32TB

Hardware-fabrikant Gigabyte heeft de 'Aorus Xtreme Gen4 AIC SSD' aangekondigd. De interne ssd-kaart over PCIe 4.0 heeft ruimte voor acht NVMe ssd's van elk 4TB, goed voor een maximale bandbreedte rond de 28GB/s.

Gigabyte ontwikkelt al langer add-in cards voor moderne ssd's. Een eerder model in dezelfde reeks topte echter af op een capaciteit van 8TB, met tragere PCIe 3.0-voorgangers die het bij 2TB voor gezien hielden. Het Aorus Xtreme-model verhoogt zowel de totale capaciteit als de algehele bandbreedte van de kaart.

Om bandbreedtes à 28GB/s per seconde te bereiken, dienen de interne ssd's wel in een RAID-opstelling te staan. Hiervoor heeft Gigabyte PS5018-E18 flash-controllers van Phison geïnstalleerd. In tegenstelling tot sommige voorgangers beschikt deze ssd-kaart klaarblijkelijk niet over rgb-verlichting.

©GMRimport

Ook komt de nieuwe ssd-kaart met actieve koeling in de vorm van twee ventilatoren en zijn maar liefst tien temperatuursensoren in het design meegenomen. Het afstellen van koelgedrag dient gedaan te worden vanuit Gigabyte's eigen SSD Tool Box.

De PCIe 4.0 x16-interface heeft een absoluut plafond van 32GB/s, welke Gigabyte langzaam lijkt te naderen. Voor de proefopstelling maakte de fabrikant gebruik van acht huiseigen Aorus Gen4 700s ssd's, elk 4TB in volume. De complete add-in card werkt overigens ook backwards compatible met de PCIe 3.0-interface, al liggen de bandbreedtes daar een flinke tik lager.

Wanneer ssd-kaart precies moet verschijnen is nog niet bekendgemaakt. Ook een prijsindicatie blijft nog uit, al laten eerdere PCIe 4.0 AIC-kaarten van Gigabyte (à 1.799 euro) al doorschemeren dat het component niet voor budgetsystemen bedoeld is. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!