GTA-achtige Samson: A Tyndalston Story kan in tien uur uitgespeeld worden
Game komt ergens begin 2026 eerst naar pc, later ook naar consoles
Het eerder dit jaar onthulde Samson: A Tyndalston Story heeft een hoofdcampagne die ongeveer tien uur beslaat.
Dat blijkt uit een FAQ die ontwikkelaar Liquid Swords op Steam heeft geplaatst. Daarbij wordt wel vermeld dat ze verwachten dat de meeste spelers zo'n 25 uur doen over het uitspelen van de game wanneer ze proberen zoveel mogelijk van de spelwereld te verkennen.
De ontwikkelaar benadrukt dat de campagne om missies en een duidelijk, overkoepelend verhaal draait. "Je bent echter vrij om missies op verschillende manieren aan te vliegen, en de spelwereld motiveert je om op verkenning te gaan. Maar de ervaring heeft een duidelijke structuur en is dus niet vergelijkbaar met games met een 'sandbox'.
Liquid Swords meldt ook dat de game 25 dollar gaat kosten - een prijs in euro's werd niet gegeven, maar het is duidelijk dat Samson goedkoper wordt dan de gemiddelde AAA-game. Ook werd verteld dat er gemikt wordt op een release ergens begin 2026 - eerst op pc, maar later ook op consoles.
Liquid Swords is de in 2020 opgerichte studio van Christofer Sundberg, de oprichter van Just Cause-ontwikkelaar Avalanche Studios. Het afgelopen jaar heeft het bedrijf al screenshots en bewegende beelden gedeeld van een vroege versie van hun aankomende op Unreal Engine 5 ontwikkelde spel. Daarbij was een Grand Theft Auto-achtige stedelijke omgeving te zien. Begin december werd de eerste trailer uitgebracht, die hieronder nog eens te zien is.
Samson: A Tyndalston Story speelt zich af in de stad Tyndalston, waarin spelers de oude crimineel Samson McCray besturen. Spelers kunnen geld stelen, maar alle acties hebben gevolgen in de game. Zo heeft Samson een limiet op wat hij in een dag kan doen, iets dat wordt uitgebeeld door 'actiepunten'. Gebruik er teveel en spelers kunnen niets meer doen de rest van de dag. Ook uniek is dat schulden oplopen terwijl de tijd doortikt. De stad moet de criminele activiteiten die je uitvoert onthouden - en je bouwt dus een reputatie op. "Niets wordt vergeven." Daarbij zijn gevechten rauw en realistisch.
