Intel doopt namen voor fabricageprocessen cpu's om
PU.nl
Nieuws

Intel doopt namen voor fabricageprocessen cpu's om

Intel heeft vanaf heden nieuwe codenamen voor hun verschillende fabricageprocessen. De eerstvolgende '10nm Enhanced SuperFin'-node (href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/specificaties-van-drie-alder-lake-cpus-uitgelekt/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Alder Lake</a>) heet nu bijvoorbeeld simpelweg Intel 7.

Ook verder in de toekomst moeten de nieuwe codenamen doorzetten. Per gesloten presentatie werd onthuld dat Intels eerste 7nm-generatie (het aanstormende Meteor Lake) vanaf nu Intel 4 heet. De daaropvolgende refresh heet dan weer Intel 3, welke in de tweede helft van 2023 beschikbaar moet zijn.

Onder Intel 4 wil de processorfabrikant meer EUV-lithografie toepassen. Deze techniek is efficiënter en verhoogt mogelijk de aandrijfstroom van producten. Met Intel 3 wordt ingezet op het aansterken van de cpu-portfolio met verbeterde High Power-segmenten op de chip.

©GMRimport

Nog later in de pijplijn moet Intel 20A volgen, ergens in de eerste helft van 2024. De 'A' staat hier voor angstrom, een meeteenheid die tot een tiende van een nanometer staat. Dit procedé lijkt daarmee een transistordichtheid te kennen van 2nm, gebouwd op Intels nieuwe RibbonFET-architectuur. Intel heeft nog geen officiële productlijn aan de Intel 20A-generatie gekoppeld. 

Daarnaast keert de Foveros-technologie van Intel in de toekomst terug als Foveros Omni. Onder dit vaandel wil Intel chips efficiënter 'stapelen', ongeacht onderling verschillende fabricageprocessen. Samen met Foveros Direct, een techniek om  de gestapelde chips weer efficiënter aan elkaar te binden, wordt de terugkeer van Foveros in 2023 verwacht.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!