Intel-driver noemt DG3-gpu's en nieuwe cpu's te vroeg
PU.nl
Nieuws

Intel-driver noemt DG3-gpu's en nieuwe cpu's te vroeg

Nieuwe drivers voor Intel NUC 11-pc's blijken voorbarige ondersteuning voor nog niet bestaande chipsets mee te nemen. Versie 30.0.101.9999 bakt te vroeg compatibiliteit in voor toekomstige cpu's en Intels eigen videokaarten.

De driver-versie is nog steeds te vinden op Intels officiële downloadcentrum, al lijkt veel informatie in de update er op te wijzen dat niet alles onderdeel was van het grotere plan.

In de bronbestanden van de nieuwe drivers zijn niet alleen veel verwijzingen te vinden naar nieuwe processorgeneraties zoals Raptor Lake-S (RPLS), Meteor Lake (MTL), Arrow Lake (ARL) en Lunar Lake (LNL), maar valt ook een verwijzing naar DG3-gpu's. Elk van die chipsets verschijnt vermoedelijk niet voor het einde van 2022.

©GMRimport

Zeker de DG3-verwijzing voelt erg vroeg aan. Momenteel sleutelt Intel namelijk nog hard aan de lancering van hun Intel Arc-videokaartdivisie, die in essentie Intels tweede onderneming is in de dedicated graphics — ook wel DG2 genoemd. Intel Arc werd dit jaar officieel onthuld, maar lanceert vermoedelijk pas voorzichtigerwijze begin 2022.

In de NUC 11-drivers wordt DG3 ook wel "Elasti" genoemd. Die naam komt overeen met lekken die YouTuber

Watch on YouTube

al in afgelopen mei naar buiten bracht. "Elasti" zou de interne codenaam voor DG3 zijn, die hoogstwaarschijnlijk later officieel omgedoopt zal worden tot de "Battlemage"-generatie van Intel Arc.

De bronbestanden verklappen verder weinig precieze specificaties, maar geven wel enige inzage op Intels stand van zaken rondom deze toekomstige chipsets. Het feit dat er bijvoorbeeld maar twee dedicated DG3-gpu's genoemd worden (tegenover maar liefst vijftien geïntregreerde gpu's) laat doorschemeren dat Intels Battlemage mogelijk nog in de kinderschoenen staat.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!