Intel lijkt officiële Elden Ring-drivers vergeten te zijn
PU.nl
Nieuws

Intel lijkt officiële Elden Ring-drivers vergeten te zijn

Intel lijkt de beloofde "Day 0" grafische drivers voor Elden Ring volledig vergeten te zijn, ondanks de rol als de officiële pc-partner van uitgever Bandai Namco.

Een week geleden kondigde Intel aan een partnerschap met Bandai Namco afgesloten te hebben, waarmee het een uniek Day 0-driverpakket voor Intels grafische processoren uit zou rollen. Volgens Intel zou de update (geïntregeerde) Intel-gpu's optimaliseren voor de nieuwe titel van From Software.

De grafische drivers hadden oorspronkelijk gisteren moeten lanceren, net een dagje voor de officiële lancering van Elden Ring, maar de drivers zijn op moment van schrijven nergens te bekennen op Intels officiële downloadportaal

Sterker nog, de gethematiseerde Elden Ring-pagina die Intel voor de samenwerking op had gezet, verwijst naar een compleet andere, verouderde driver. Wie aldaar op de grote downloadknop drukt, wordt doorverwezen naar een beta-driver van midden-november (versie 30.0.101.1121), die vooral crashes in Battlefield 2042 zou bestrijden.

De laatste officieel uitgerolde drivers voor Intel Graphics (versie 30.0.101.1340) zijn inmiddels bijna drie weken oud en lijken hoofdzakelijk problemen in Fortnite en Call of Duty: Vanguard te verhelpen. Van een nieuwere update lijkt op de website vooralsnog geen sprake. 

Het stilletjes uitblijven van Intel Graphics-drivers is voor pc-gamers op luxesystemen niet bepaald een doodszonde, maar het vormt geen veelbelovend precendent voor Intel Arc, de volwaardige en op gaming gerichte gpu's van de processorgigant. De eerste laptop-gpu's van Intel Arc zouden dit kwartaal nog moeten verschijnen, met in het volgende kwartaal al een reeks toegewijde desktopvideokaarten. De uitrol van Intel Arc zou volgens geruchten wel geplaagd zijn door allerlei productieproblemen.

Het Intel Graphics-team heeft tot dusver nog niet gereageerd op de klaarblijkelijk uitgestelde drivers voor Elden Ring. Mogelijk heeft de aanstaande lancering van Intel Arc-gpu's daar iets mee van doen. De hoop is vooral dat de drivers tijdig stabiliteit kunnen bieden, zodra de eerste Arc-gpu's daadwerkelijk verscheept worden.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!