Intel toont nieuwe NUC 13 Extreme op TwitchCon
PU.nl
Nieuws

Intel toont nieuwe NUC 13 Extreme op TwitchCon

Op TwitchCon heeft Intel het nieuwe NUC 13 Extreme-systeem getoond. 'Raptor Canyon' wordt de krachtigste en grootste NUC tot dusver.

Het complete NUC 13 Extreme-systeem is een pc-kastje met een volume van 13,9 liter. De grootste NUC tot dusver, het op gaming gerichte Extreme-model van Intels twaalfde generatie, bedroeg 8 liter. Met de introductie van een groter chassis wordt het voor het eerst mogelijk om NUC-systemen uit te rusten met videokaart met een dikte van circa drie PCI-slots. Tijdens de TwitchCon-uitzending werd ter demonstratie een behoorlijke RTX 30-videokaart in de NUC 13 geplaatst.

Ook het zogeheten compute-element is met Raptor Canyon vernieuwd. Het mainboard is wederom opgebouwd als PCIe-component, met daarin ditmaal een dertiende generatie Intel Core-processor (Raptor Lake) verwerkt. Intel verklapte nog niet welke (verschillende) cpu's zoal ingezet zullen worden in de nieuwe generatie NUC-systemen. Doorgaans bestaat de keuze uit minstens twee of drie verschillende en soms unieke chips.

NUC-systemen worden doorgaans zonder 'dedicated' videokaart geleverd, al kan daar deze generatie verandering in komen. Eerder demonstreerde Intel al NUC-systemen met Intel Arc-gpu's. De kans is aanwezig dat Intel binnenkort ook NUC-opties aanbiedt waarin huiseigen Arc-videokaarten meegeleverd worden. Toevallig verschijnt de Arc A770-desktopkaart morgen officieel, de eerste gpu waar Intel ook zelf 'Limited Edition'-varianten van fabriceert.

Intel vertelde nog niets over de verwachte prijzen van de nieuwe NUC-systemen, laat staan de specificaties van cpu's of potentiële gpu's. Verdere details moeten in de komende weken volgen; een aftrap voor de eerste NUC 13's volgt spoedig.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!