Klassensysteem uit Battlefield 6 wordt aangepast ten opzichte van bèta
Wen er dus maar niet teveel aan
Het klassensysteem in de Battlefield 6-multiplayer is sinds de bètatests al uitvoerig aangepast.
Dat laat Thomas Andersson, de creative director bij ontwikkelaar Ripple Effect, weten in een interview met Edge (via Gamesradar). "Het klassensysteem wat in de open bèta zat is al veranderd."
Volgens Andersson zijn er bijvoorbeeld wijzigingen aangebracht aan de Assault-klasse. Spelers zullen "gereduceerde efficiëntie ervaren op sommige vlakken", al zal het "vanuit het perspectief van het team" juist verbeteren. Een van de wijzigingen die eerder al is doorgevoerd, is dat de Assault-klasse inmiddels de deploy beacon heeft in plaats van de Recon-klasse. Daarmee kan een spawn point gemaakt worden.
Battlefield 6 speelt zich af in 2027, in een periode waarin veel landen uit de NAVO zijn gestapt en samen zijn gaan werken met een privéleger genaamd Pax Armata. De verhalende modus gaat over Dagger 13, een team militairen die de chaos van Pax Armata tegenwerken. De multiplayer van het spel moet Battlefield weer terug naar de basis brengen met de terugkeer van het Class-systeem en een grote focus op verwoesting in de maps. De game komt op 10 oktober uit op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.
Ron speelde de bèta en schreef het volgende in zijn preview: "Het waanzinnige geluid en de oogstrelende graphics versterken de chaos zoals ik dat nog niet vaak in games gezien heb. Ook de andere Conquest-map, tussen de besneeuwde bergen in Tajikistan, is zo ontzettend imponerend. Continu scheren er straaljagers en helikopters over je heen. Ik voel me dan zo klein, maar de veldslag voelt groots. Ik raakte bijna verslaafd aan dat gevoel."