Laatste specificaties en prijzen van RX 6000-refreshes lekken uit
PU.nl
Nieuws

Laatste specificaties en prijzen van RX 6000-refreshes lekken uit

Voorafgaand aan de ingeplande onthulling van volgende week zijn vrijwel alle resterende specificaties van AMD's geüpdatete RX 6000-kaarten gelekt.

De gelekte data werd verzameld en gepubliceerd door WccfTech. Eerder werd claimden geruchten al dat maar liefst drie RX 6000-kaarten een 'xx50 XT refresh' zouden krijgen met 18 Gbps videogeheugen — tegenover de 16 Gbps van hun voorgangers — waarna nu meer definitieve specificaties zouden volgen.

Zo zou de Radeon RX 6950 XT een TGP van 335 watt kennen. De opgepompte Navi 21 XTXH-gpu draait ditmaal op 2.100 en 2.310 MHz kloksnelheden; 4 procent meer dan de originele RX 6900. Zaken als het 16 GB geheugenvolume, de grootte van de Infinity Cache en de 256-bits interface blijven, zoals eerder al doorschemerde, grotendeels onveranderd.

©GMRimport

Voor de Radeon RX 6750 XT geldt een TGP van 250 watt. Daaronder vallen wederom de snellere geheugenmodules, maar ook een 3 procent hoger geklokte Navi 22 XT-gpu. De geüpdatete middensegmentkaart biedt een 2.495 MHz game-klok en een 2.600 MHz boost-klok. Ook in dit geval blijven eerdere specificaties, zoals de hoeveelheid rekenkernen en Infinity Cache, onaangetast.

Als derde en laatste refresh volgt de RX 6650 XT, die nu een 180 watt TGP biedt. De kloksnelheden op de Navi 23 XT-gpu betreffen ditmaal 2.410 MHz en 2.635 MHz (game / boost); slechts een kleine 2 procent hoger dan AMD's oorspronkelijke 1080p-kaart.

De lekker van dienst claimt daarbij ook al van adviesprijzen af te weten. De drie geüpdate RX 6000-kaarten zouden respectievelijk 1000 dollar, 499 dollar en 399 dollar kosten. Voor het topmodel stijgt de prijs maar met één dollar ten opzichte van het origineel; voor de RX 6750 XT en RX 6650 XT bedraagt de prijstoename twintig dollar. 

AMD zou de geüpdatete gpu's ergens volgende week officieel uit de doeken doen; een recent gerucht claimde specifiek 10 mei. Naar al het schijnt worden AMD's drie eigen referentiekaarten in een nieuw, gitzwart jasje gehesen. Van mogelijk vernieuwde ontwerpen bij partnerfabrikanten schemerde nog niets door.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!