Lenovo IdeaPad Gaming 3i-laptops bieden gpu's van Nvidia en Intel
PU.nl
Nieuws

Lenovo IdeaPad Gaming 3i-laptops bieden gpu's van Nvidia en Intel

Lenovo pakt de primeur voor een Intel Arc-gpu in een gamelaptop. De nieuwe, zevende generatie IdeaPad Gaming 3i-modellen kunnen geleverd worden met een gpu van Nvidia of, voor het eerst in een gamelaptop, Intel.

In het specifiek gaat het om de Nvidia GeForce RTX 3060 (105 watt TGP) tegenover de Intel Arc A370M, zonder verdere indicatie van wattage of andere specificaties. Voor Intel kenmerkt Lenovo's aankondiging de eerste keer dat een modelnaam voor de zogenaamde Alchemist-generatie op officieel marketingmateriaal genoemd wordt.  

Per (verborgen) 

Watch on YouTube

 van Lenovo worden enkel de logo's van de twee gpu-leveranciers getoond, maar in het persbericht rondom de nieuwe IdeaPad Gaming 3i-laptops staat 'Intel Arc A370M' expliciet vermeld als alternatieve gpu-optie. 

Watch on YouTube

Over verdere specificaties of vermeende prestaties van de Intel-gpu heeft Lenovo nog weinig concreets te melden. Wel zet de fabrikant de laptopreeks wederom op de markt om "studenten-gamers" aan te spreken, wat doet vermoeden dat de Arc A370M niet per se Intels zwaarste krachtpatser is. De aannemelijke vergelijking met Nvidia's mobiele RTX 3060 helpt die verwachting verder op weg.

De zevende generatie IdeaPad Gaming 3i-laptops komen in 15" of 16" schermgrootte, waarvan het grotere model evenals overstapt op 16:10-beeldverhouding. De laptops worden geleverd met twaalfde generatie Intel-processoren (tot de Intel Core i7-12700H) of selecte Ryzen 6000-processoren. Qua geheugen maakt het systeem gebruik van DDR4-technologie tot 32 GB; de NVMe-opslag topt af op 1 TB.

In Europa trapt de IdeaPad Gaming 3i-generatie in mei af met 15"-modellen op Intel-processoren. Rond juni volgen de respectievelijke 16" variant (met Intel) en Ryzen-alternatieven voor de 15" variant. Pas in juli worden het 16" model inclusief Ryzen 6000-cpu's aangeboden. 

In hoeverre varianten met Intel Arc-gpu's ook hier zullen lanceren — en wanneer bovenal — is vooralsnog onduidelijk. Vermoedelijk worden de Intel-gpu's exclusief geleverd in laptops waar ook een cpu van Intel in zit, maar Lenovo sloot per eigen berichtgeving het tegendeel nog niet uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!