'Max'-kasten van Cooler Master maken zelfbouw makkelijker
PU.nl
Nieuws

'Max'-kasten van Cooler Master maken zelfbouw makkelijker

Gedurende de href="https://summit.coolermaster.com/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Summer Summit 2021</a> onthulde Cooler Master niet alleen een rits nieuwe kasten in bestaande productlijnen, maar ook een geheel nieuwe insteek: de zogenaamde 'Max'-serie. De minuscule NR200P-kast van Cooler Master is het eerste product dat als Max-variant aangeboden zal worden.

Het idee van de Max-noemer is vooral dat Cooler Master populaire kasten herziet en uitdost met meer luxe. De Max-varianten doelen aanvankelijk op een premium aanbod, maar Cooler Master hoopt hun alles-in-één oplossing later ook voor lagere tarieven aan te bieden.

©GMRimport

De NR200P Max onderstreept duidelijk de meer luxe insteek. De small form factor (SFF) computerkast komt nu met een op maat gemaakte AIO-waterkoeler voor de centrale processor en een geïntegreerde 850 watt-voeding. Zowel de essentiële watertubes als (optionele) stroomkabels zijn elk op maat gemaakt om de ruimte in het kastje optimaal te benutten.

Ook voorziet Cooler Master de NR200P Max van een unieke, verticale videokaarthouder — met ondersteuning voor PCIe 4.0. Dat is uiteraard een luxe-element voor de hardware-liefhebber, maar het bevordert bovenal het bouwgemak van het geheel. De complete houder kan middels een scharnier in het chassis 'uit de weg' geschoven worden, waarachter ruimte overblijft voor het moederbord en andere componenten.

Een richtprijs voor de NR200P Max zat er nog niet bij de onthulling van de Max-reeks. Cooler Master-kastenman Matteo Costa verzekerde de pers wel dat in ieder geval deze Max-kast zich in een hoger prijssegment verkeert. De originele NR200P-kast kost in de Benelux ongeveer 86 euro, zónder inbegrepen componenten of gpu-houders. 

©GMRimport

De slanke, originele NR200P is zonder twijfel populair gebleken. Cooler Master lanceert later deze maand vier kleurrijke, gelimiteerde uitgaven van de SFF-kast — hierboven afgebeeld. Voor de keuze in verschillende kleuren heeft Cooler Master beroep gedaan op relevante Reddit-fora, zoals r/sffpc

Voor elk likje verf zijn wereldwijd slechts tweeduizend stuks verkrijgbaar. De bedoeling is dat deze speciale edities voor hetzelfde tarief als het origineel verkocht worden.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!