MindsEye-ontwikkelaar 'diep bedroefd' over huidige staat van game
Een hotfix komt mogelijk vandaag uit
MindsEye-ontwikkelaar Build a Rocket Boy heeft een statement naar buiten gebracht waarin het bedrijf meldt diep bedroefd te zijn over de staat van de game. Men claimt de oorzaak van de grootste problemen te hebben gevonden en aan een oplossing te werken.
MindsEye kwam enkele dagen geleden uit, en sindsdien klagen veel spelers over de staat van de game. Niet alleen bugs en crashes zijn aan de orde van de dag, de open spelwereld zou ook leeg zijn, zonder betekenisvolle content om mee aan de slag te gaan. PlayStation geeft zelfs geld terug aan consumenten die het spel hebben gekocht en gespeeld - iets dat ze niet hebben gedaan sinds de rampzalige release van Cyberpunk 2077.
In een statement heeft Build a Rocket Boy nu laten weten dat ze "diep bedroefd zijn dat niet elke speler de game kan ervaren zoals we voor ogen hadden". Het bedrijf heeft nu als prioriteit "de prestaties te optimaliseren en te stabiliseren zodat elke speler, op elk apparaat, een ervaring van de hoogst mogelijke kwaliteit krijgt".
Build a Rocket Boy claimt de oorzaak van veel bugs te hebben gevonden, en het zou om een geheugenlek gaan waar ongeveer één op de tien spelers mee te maken krijgt. Het is de bedoeling dat er vandaag of ergens dit weekend een hotfix uitkomt waarmee dit probleem wordt aangepakt. De rest van juni moeten er nog meer hotfixes en updates uitkomen om de prestaties van de game nog verder te optimaliseren.
MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.
De game is ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye is verkrijgbaar op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.