Mobiele RTX 3080 Ti gespot in benchmarks
PU.nl
Nieuws

Mobiele RTX 3080 Ti gespot in benchmarks

Op href="https://browser.geekbench.com/v5/compute/3685321" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Geekbench</a> lijkt wederom een nieuwe laptop-gpu aangetroffen te zijn: Nvidia's nog onaangekondigde GeForce RTX 3080 Ti. De grafische chip zou in dit geval over 16 GB aan videogeheugen beschikken.

De benchmark in kwestie draaide op een nog onbekende HP Omen 17-laptop, inclusief Intel Core i7-12700H en 32 GB aan werkgeheugen. Die twaalfde generatie Intel Core-processor betreft evenals een nog te lanceren laptopchipset.

In OpenCL (via WccfTech) werden in de gpu 58 compute units aangetroffen, met een maximale frequentie van 1.395 MHz. In totaal zou de gpu bestaan uit 7424 CUDA-kernen; het huidige topmodel voor laptops, de GeForce RTX 3080, doet het met 6144 CUDA-kernen. Die gpu is tevens verkrijgbaar in 8 GB of 16 GB varianten; voor het Ti-model is in ieder geval de 16 GB verzekerd.

©GMRimport

De daadwerkelijke prestaties in Vulkan en OpenCL liggen echter onder het huidige topmodel voor laptops, de GeForce RTX 3080 (16 GB). De lagere scores zijn echter, wegens een vermoedelijk gebrek aan definitieve drivers, niet ongebruikelijk voor nog ononthulde hardware. Ook leek het energieprofiel van de laptop op 'Gebalanceerd' te staan, in plaats van 'Prestaties'.

Nvidia zelf heeft nog geen woord gerept over het bestaan van een nieuwe vlaggenschip-gpu voor laptops, maar de komst is bij dezen zo goed als verzekerd. De ogen zijn nu gevestigd op CES 2022 (van 5 tot 8 januari), waar de chipfabrikant waarschijnlijk meer nieuwe laptop-gpu's in de RTX 30-reeks aankondigt. 

Rond diezelfde tijd zal Intel ook de eerste mobiele varianten van hun Alder Lake-processoren uit de doeken doen, met een buitenkans voor AMD om te reageren met hun eigen nieuwe laptop-cpu's.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!