NetEase opent Amerikaanse studio voor ontwikkeling scifi-multiplayergame
PU.nl
Nieuws

NetEase opent Amerikaanse studio voor ontwikkeling scifi-multiplayergame

Mmo-expert Rich Vogel stuurt de studio aan

Het Chinese NetEase heeft in Austin, Texas de studio T-Minus Zero Entertainment geopend, waar gewerkt wordt aan een multiplayergame in een scifi-setting.

Over de third-person actiegame is nog nagenoeg niets bekend, maar wel duidelijk is dat de studio aangestuurd wordt door mmo-ontwikkelaar Rich Vogel. Hij heeft eerder studio's als Bioware Austin en Bethesda Game Studios Austin opgericht en was verantwoordelijk voor games als Ultima Online en Star Wars: The Old Republic.

Andere ontwikkelaars die mee hebben geholpen met het oprichten van T-Minus Zero zijn Mark Tucker (Fallout 76, Doom), Jeff Dobson (Dragon Age: Inquisition, Mass Effect: Andromedia en Scott Malone (The Elder Scrolls Online, Fallout 76). Er staan diverse vacatures open.

Vogel: "Het doel van onze studio is epische, meeslepende werelden te creëren waarin gamers van over heel de wereld samen kunnen spelen en gepassioneerde gemeenschappen kunnen creëren. NetEase Games deelt onze visie rondom het maken van memorabele en betekenisvolle ervaringen, en ze geven prioriteit aan het bieden van ondersteuning en creatieve vrijheid, waardoor we onze droom kunnen laten uitkomen."

NetEase timmert de laatste jaren hard aan de weg binnen de game-industrie met investeringen, overnames en nieuwe studio's. Het bedrijf heeft studio's als Quantic Dream en Grasshopper Manufacture gekocht. Yakuza-bedenker Toshihiro Nagoshi heeft met NetEase de ontwikkelaar Nagoshi Studio opgericht en de hoofdontwerper van Remedy-game Control is met het bedrijf Anchor Point Studios gestart. Voormalige Dragon Quest-producent Ryutaro Ichimura heeft afgelopen mei samen met NetEase de studio PinCool geopend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pokémon-games zijn wereldwijd meer dan 489 miljoen keer verkocht
PU.nl
Nieuws

Pokémon-games zijn wereldwijd meer dan 489 miljoen keer verkocht

De franchise bestaat sinds 1996

Wereldwijd zijn er in totaal meer dan 489 miljoen exemplaren van Pokémon-games verkocht.

Dat blijkt uit data op de website van The Pokémon Company (via My Nintendo News). Daar vallen nieuwe cijfers van de verkoop van Pokémon-games, -kaartspellen en -animaties te vinden

De verkoopdata van de games is van 1996 tot en met maart 2025 en betreft dus alle Pokémon-spellen die er in die tijd zijn uitgekomen. Verder blijkt uit de data dat er meer dan 75 miljard Pokémon-kaarten zijn geproduceerd, en dat de geanimeerde Pokémon-serie in meer dan 190 landen en regio's is uitgezonden.

De Pokémon-reeks begon in 1996 met Pokémon Red en Green en een ruilkaartspel in Japan. Met de release van de animatieserie in 1997 begon de franchise pas echt populair te worden. De volgende grote Pokémon-game is Legends Z-A, dat ergens later dit jaar naar Switch en Switch 2 komt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend
PU.nl
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend

Game komt op 10 juni uit, ook op PS5 en Xbox Series-consoles

De systeemeisen van de pc-versie van MindsEye zijn uit doeken gedaan. Het gaat om de debuutgame van Build a Rocket Boy.

Dat gebeurde op de Steam-pagina van de game. Hieronder volgen ze.

Minimale systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i5-12400F / AMD Ryzen 5 5600X

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 6GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 2060 / AMD Radeon RX 5600 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

Aanbevolen systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i7-13700K / AMD Ryzen 7 7800X3D

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 8GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 4070 / AMD Radeon RX 6800 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!