Nieuwe Razer Blade 15 heeft eerste QHD-oledscherm op 240 hertz
PU.nl
Nieuws

Nieuwe Razer Blade 15 heeft eerste QHD-oledscherm op 240 hertz

Razer heeft een nieuwe rits Blade 15-laptops onthuld, met ditmaal een primeur op het front van displays: een QHD-oledpaneel met 240 hertz beeldverversing.

De 'New' Razer Blade 15 is eventueel ook uit te rusten met een FHD-resolutie tot 360 hertz (100% sRGB) of een 4k-resolutie op 144 hertz (100% DCI-P3); stuk voor stuk oled. Ten opzichte van eerdere Blade 15-modellen stapt de laptop ook over op nieuwere hardware en maakt het interne heatpipe-ontwerp hier plaats voor dampkamerkoeling. 

Op het front van gpu's schaalt de Blade 15 op naar chips tot en met Nvidia's mobiele RTX 3080 Ti. Voorheen topte de lijn af op de RTX 3070. De centrale processors komen ditmaal uit de twaalfde Intel Core-generatie (Alder Lake), met als absolute topmodel de Core i9-12900H — zo om en nabij de krachtigste mobiele 14-core cpu.

Watch on YouTube

Met de introductie van Alder Lake-hardware stapt Razer ook over op DDR5-geheugen: 16 of 32 GB, beide op 4.800 MHz frequentie. De nieuwe Blade 15-modellen stappen daarnaast ook over op 1 TB aan ssd-opslagruimte als standaard, waar 512 GB voorheen als het minimum gehanteerd werd.

Ondanks het ophogen van veel specificaties zou de Razer Blade 15 in omvang moeten krimpen. Het 15,6 inch grote notebook meet nog maar 16,99 millimeter dun; voorgaande modellen vielen twee millimeter dikker uit. Daardoor vervalt wel de gigabit ethernet-poort, waarvoor in ruil wel een MicroSD-kaartlezer (UHS-II) inbegrepen wordt.

Andere nieuwe luxes zijn de terugkeer van Razer Chroma-verlichting op het toetsenbord, ditmaal wél met per-key rgb-besturing op deze schaal. Selecte modellen bieden daarnaast ook Windows Hello-capabele webcams en stroomvoeding over de usb-c-connecties. 

Het nieuwe Razer Blade 15-instapmodel (Core i7-12800H, RTX 3060) kent een adviesprijs van 2.799,99 euro. Aan het andere eind van het spectrum, à 4.399,99 euro, rust het topmodel met een Core i9, RTX 3080 Ti en 32 GB aan DDR5-geheugen. De nieuwe Razer Blade 15-modellen zouden naar verwachting in het vierde kwartaal van 2022 verschepen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!