Nvidia kondigt Lite Hash Rate-versies van gpu's aan 
PU.nl
Nieuws

Nvidia kondigt Lite Hash Rate-versies van gpu's aan 

Nvidia heeft de zogenaamde Lite Hash Rate-heruitgave van bestaande Ampere-kaarten nu ook officieel aangekondigd. Later deze maand verschepen nieuwe versies van de GeForce RTX 3060 Ti, RTX 3070 en RTX 3080 gpu's, elk met gehalveerde hashing-prestaties.

Eerder lekte Nvidia's interne berichtgeving over de zogenaamde Lite Hash Rate (LHR) al uit. Destijds werd verwacht dat het om de gehele GeForce RTX 30-serie zou gaan, maar Nvidia's blogpost blijkt nu één kaart specifiek niet te noemen. De GeForce RTX 3090 lijkt voorlopig geen LHR-uitgave te krijgen. 

De RTX 3060 werd in februari al gelanceerd met een crypto-trechter reeds ingebakken. De aankondiging van die videokaart werd gepaard met Nvidia's eerste publieke statement over de uit de klauwen gelopen mining-situatie. Ondertussen zagen we wel partnerfabrikanten RTX 3060-modellen bestempelen als Lite Hash Rate-versies op hun website.

©GMRimport

Nvidia gaf in de interne berichtgeving al aan dat de LHR-versies van videokaarten fysiek niet aangepast zullen worden. De bedoeling is dat een LHR-uitgave niet te onderscheiden is van een origineel model — in ieder geval niet zonder de kaart eerst aan te sluiten. Vooral de mogelijkheid op gehalveerde hashing-prestaties moet crypto-boeren afschrikken de GeForce-kaarten massaal op of over te kopen. 

Ondertussen worden ook Nvidia's eerste reeks CMP gpu's uitgerold. Deze lijn staat los van GeForce en is juist specifiek gemaakt voor crypto-miners. De eerste gpu in die serie zou inmiddels al in omloop moeten zijn, maar de uitrol komt langzaam op gang.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!