Nvidia RTX 3000 komt mogelijk eerder dan verwacht
PU.nl
Nieuws

Nvidia RTX 3000 komt mogelijk eerder dan verwacht

Nvidia heeft GTC 2020 verplaatst naar 14 mei en hint daarbij naar de aankondiging van de volgende generatie Ampere-GPU's. Daarnaast lijkt RTX Voice toch te werken met GTX-videokaarten en Origin PC verkoopt nu ook (speelgoed) Tesla's met een ingebouwde game pc.

Nvidia organiseert toch een GTC presentatie op 14 mei

Nvidia heeft aangekondigd dat er toch een GTC 2020-presentatie zal plaatsvinden, en wel op 14 mei. Het evenement, dat oorspronkelijk in maart gehouden zou worden, heeft al meerdere wijzigingen doorstaan maar nu lijkt er een definitief besluit te zijn. Toen het coronavirus vat kreeg op de wereld veranderde Nvidia het evenement eerst in een online variant, daarna zouden er alleen nog persberichten komen en uiteindelijk werd ook dat plan geannuleerd.

GTC is normaal gesproken een evenement dat Nvidia gebruikt om high-end producten te presenteren voor in grootschalig professioneel gebruik, maar dit jaar lijkt het bedrijf ook de consumenten GPU's te willen bespreken. Het normaal gesproken gesloten evenement zal namelijk voor het eerst gratis live te volgen zijn via Youtube. Daarnaast probeert Nvidia extra veel hype te creëren met kreten in persberichten zoals "You won't be disappointed"en "GET AMPED", waarbij die laatste waarschijnlijk een hint is richting de nieuwe Ampere-GPU's.

©GMRimport

Nu de hele industrie plat ligt, kan het een slimme zet zijn van Nvidia om met meer informatie te komen over de volgende generatie RTX 3000-serie die gebruik gaan maken van de Ampere-GPU's. Volgens de laatste berichten worden deze chips gebakken op het kleine 7nm proces van TSMC.

RTX Voice werkt ook op GTX-kaarten, maar niet zonder problemen

Vorige week berichtte we al over RTX Voice, een nieuwe software-tool van Nvidia die achtergrondruis kan verwijderen uit je microfoon en inkomende gesprekken. Deze software zou alleen werken via RTX-videokaarten, maar zoals TheDeeGee in de comments al aangaf kun je het met een trucje ook gebruiken met een RTX-kaart. Het stappenplan daarvoor vind je hieronder, maar helemaal vlekkeloos is deze oplossing niet. Het programma, dat in een zeer vroege bèta stadium is, draait nu nog op de CUDA-kernen en wordt versneld door de speciale AI-kernen in de RTX-videokaarten. Dat betekent dat hoewel het werkt, het een significante impact kan hebben op je framerate. Daarnaast behoudt de game prioriteit boven RTX Voice, waardoor de kwaliteit van je stemgeluid hard achteruit gaat bij een hoge GPU belasting. Met een RTX-videokaart heb je daar significant minder last van. In de toekomst worden deze verschillen steeds groter, omdat de software specifiek voor de AI-kernen wordt geoptimaliseerd.

Wil je het toch uitproberen, volg dan het stappenplan uit de Hardware Update van vorige week, maar maak direct na de installatie een aanpassing. Open inC:\temp\NVRTXVoice\NvAFX het RTXVoice.NVI-bestand in kladblok en zoek naar het volgende stukje code:

<constraints> <property name="Feature.RTXVoice" level="silent" text="${{InstallBlockedMessage}}"/> </constraints>

Start vervolgens als administrator de setup.exe inC:\temp\NVRTXVoice en doorloop opnieuw de installatie. Ga daarna verder met de stappen uit het originele stappenplan.

Origin PC bouwt een desktop in een (werkende) speelgoed Tesla

Gadgets die je totaal niet nodig hebt zijn stiekem de leukste cadeautjes om jezelf te geven. Hou je van dure cadeautjes, dan is deze Tesla van Origin PC een echte aanrader. De Ludicrous PC bestaat uit een rijdende speelgoed Tesla met in de frunk een zeer krachtige game pc. De Tesla is verkrijgbaar in de verschillende iconische Tesla-kleuren en heeft een topsnelheid van ongeveer 10 kilometer per uur.

©GMRimport

Naast de verschillende kleuren valt er weinig te configureren aan de computer, maar dat betekent niet dat je een matig pc'tje in huis haalt. In tegendeel, je krijgt een 12-core Ryzen 9 3900X, 32 GB RGB-geheugen, een RTX 2080 Ti en een 2TB PCIe 4.0 ssd. Om het allemaal koel te houden installeert Origin PC prachtige custom waterkoeling voor alle belangrijke componenten.

Mocht je op een berg geld zitten, dan is de Ludicrous PC nu te bestellen voor een kleine 13,373 USD.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!