Nvidia verandert 'niet echt' van plan na misgelopen Arm-overname
Gamer.nl
Nieuws

Nvidia verandert 'niet echt' van plan na misgelopen Arm-overname

Nvidia-voorzitter Jensen Huang heeft aangegeven dat het bedrijf "niet echt" van strategie verandert nu de overname van Arm definitief een halt toegeroepen is.

In de zomer van 2020 stemden Nvidia en Arm in met de overname van circa 40 miljard dollar. Begin februari 2021 werd de acquisitie echter definitief stopgezet door regulatoren, die een monopoliepositie voor Nvidia verwachtten. In gesprek met VentureBeat reflecteert Huang op de 'post-Arm' bedrijfstrategie, die klaarblijkelijk geen gigantische omzwaai maakt.

"We zijn nooit volledig gefuseerd met Arm, dus we hebben het ook nooit over strategieën gehad die daar uit voortgekomen zouden zijn. In die zin zijn onze plannen onveranderd", zo claimt Huang. 

De topman van Nvidia verzekert dat de gpu-gigant nog altijd een twintigjarige licentie voor Arm-architecturen beschikt en dat ze die, waar mogelijk, zo veel mogelijk in zullen zetten. "We hebben momenteel allerlei Arm-processoren en system-on-chips (SoC) in productie. We zullen daarnaast ook voortdurend voordeel halen uit de markten die lonen. [...] We blijven gewoon gpu's, cpu's en dpu's bouwen."

©GMRimport

Nvidia staat vooral bekend als een van de grootste spelers in de grafische processormarkt, maar is in de laatste tien jaar meer en meer gaan diversificeren. Zo zijn Nvidia's Tegra X1-chips, welke onder meer de Nintendo Switch en Nvidia Shield aandrijft, complete SoC's met centrale processor op Arm-architectuur aan boord.

Kort voordat de Arm-overname stopgezet werd, kondigde Nvidia ook aan het onderzoekskantoor in Israël uit te breiden voor meer cpu-ontwikkelingen. Vorig jaar werd ook al een eerste 'Grace'-cpu van Nvidia aangekondigd voor datacenters, waarbij evenals Arm-kernen ingezet worden.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Uitvoerige gameplay van F1 25 getoond
Gamer.nl
Nieuws

Uitvoerige gameplay van F1 25 getoond

De game verschijnt op 30 mei voor PS5, Xbox Series en pc

Electronic Arts heeft een uitgebreide gameplayvideo van de aankomende racegame F1 25 gedeeld.

In de vijftien minuten durende video komen diverse parcoursen voorbij, waaronder een gespiegelde versie van de Oostenrijkse track, en het circuit in Melbourne. Daarbij wordt de focus gelegd op de nieuwe LIDAR-technologie waarmee circuits er nog realistischer uitzien.

In F1 25 kunnen spelers in de MyTeam-modus hun eigen F1-team managen. Spelers kunnen bijvoorbeeld kiezen waar de Research & Development-afdeling zich op richt, maar ook onderhandelen met coureurs om ze in het team te krijgen. Ook keert de Braking Point-campagne terug, waarin Konnersport ditmaal voor het kampioenschap racet wanneer een dramatische gebeurtenis chaos schopt binnen het team.

Dankzij verbeterde graphics en een nieuwe belichtingstechniek ogen parcoursen nog realistischer, en ook weersomstandigheden zijn nog echter. Ook de audio van de game is verbeterd, met meer gepraat via de radio en natuurlijk commentaar. De Audio2Face-technologie van Nvidia zorgt voor realistischere gezichten.

F1 25 verschijnt op 30 mei voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Mensen die de Iconic Edition van de game reserveren krijgen drie dagen eerder toegang tot de game. Met de Iconic Edition krijgen spelers ergens na release ook toegang tot nieuwe hoofdstukken gebaseerd op de F1-film met Brad Pitt die in juni uitkomt, alsmede extra's rondom Lewis Hamilton.

De F1-reeks wordt ontwikkeld door Codemasters, dat tegenwoordig onderdeel uitmaakt van Electronic Arts. Onlangs bleek nog dat er een onbekend aantal ontslagen vallen bij de ontwikkelaar, en dat de ontwikkeling van WRC-rallygames wordt gepauzeerd voor onbepaalde tijd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
CD Projekt deelt nieuwe The Witcher 3-artwork vanwege tienjarig jubileum
Gamer.nl
Nieuws

CD Projekt deelt nieuwe The Witcher 3-artwork vanwege tienjarig jubileum

De bejubelde rpg kwam op 19 mei 2015 uit

Om te vieren dat The Witcher 3: Wild Hunt tien jaar geleden uitkwam, heeft CD Projekt Red nieuwe artwork van de game uitgebracht.

"Tien jaar aan reizen op 'the Path'. Tien jaar aan vechten tegen de Wild Hunt. Tien jaar aan het spelen van Gwent in tavernes. Tien jaar aan monsters doden. Deze maand is het tien jaar geleden dat The Witcher 3: Wild Hunt uitkwam. Laten we het samen vieren!" Dit plaatste CD Projekt Red op social media, naast nieuwe artwork van de game.

Het is op moment van schrijven niet bekend of CD Projekt Red verder nog plannen heeft om het jubileum te vieren. De game verscheen op 19 mei 2015 voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en kwam later ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. Het wordt gezien als een van de beste openwereld-rpg's ooit, met een uitgebreide, levende spelwereld, interessante personages en plotwendingen en hoofd- en zijmissies die spelers het gevoel geven dat hun acties en keuzes er toe doen.

Ondertussen werkt CD Projekt Red aan het eind vorig jaar onthulde The Witcher 4. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!