Oppo onthult AI Frame Rate Stabilizer voor betere spelprestaties
PU.nl
Nieuws

Oppo onthult AI Frame Rate Stabilizer voor betere spelprestaties

Smartphone-fabrikant Oppo verrijkt het nieuwe ColorOS 12.1-besturingssysteem met de zogenaamde AI Frame Rate Stabilizer, die automatisch spelprestaties dient te verbeteren.

ColorOS 12.1 is vandaag officieel onthuld, gelijktijdig met Oppo's nieuwe Find X5-smartphonereeks. De ai-gedreven framerate-optimalisatie zit ingebakken in het nieuwe besturingssysteem en zou automatisch spelactiviteiten moeten herkennen, waarna prestaties geprioriteerd en verbeterd worden "tot 120 hertz". 

Meetbare impact op framerates werd gedurende het

Watch on YouTube

niet gedeeld, maar de ai-optimalisatie zou wel mede gebaseerd zijn op de temperatuur van het toestel, welke tegenover de optimale framerates gebalanceerd wordt. Voor de beste prestaties wil Oppo beroep doen op "toekomstige samenwerkingen met spelontwikkelaars".

Momenteel zouden PUBG Mobile en Genshin Impact al officieel ondersteund worden door de AI Frame Rate Stabilizer, maar ook LifeAfter en League of Legends: Wild Rift werden door Oppo genoemd als mogelijke games waar de functie goed tot recht zou kunnen komen.

Watch on YouTube

ColorOS 12.1 staat op de planning om op meer Oppo-smartphones te verschijnen, maar trapt aanvankelijk af op de Oppo Find X5-reeks. Voorbestellingen voor de nieuwe smartphones zijn vanaf vandaag te plaatsen; vanaf 14 maart worden de nieuwe modellen verscheept.

De Oppo Find X5 Lite start met een adviesprijs van 499 euro. Het 'middenmodel' Find X5 kost 999 euro en de Find X5 Pro, het voorlopige vlaggenschip van Oppo, kost 1299 euro. 

Respectievelijk draaien de telefoons op de Mediatek Dimension 900, Snapdragon 888 en de nieuwe Snapdragon 8 Gen 1 chipsets. Het zwaarste Find X5 Pro-model is daarnaast voorzien van een keramisch chassis, met daaronder een dampkamer en meerdere grafeenlagen voor additionele koeling. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!