Ori-studio brengt No Rest for the Wicked zelf uit
PU.nl
Nieuws

Ori-studio brengt No Rest for the Wicked zelf uit

De studio is nu 'volledig onafhankelijk'

Moon Studios, de ontwikkelaar van de Ori-games, is nu een "volledig onafhankelijke" studio en gaat zijn nieuwe game No Rest for the Wicked zelf uitgeven.

Dat kondigde het bedrijf aan. No Rest for the Wicked kwam vorig jaar via Steam Early Access uit. Deze release werd uitgebracht door Private Division, een label van Take-Two. Afgelopen november werd dit label echter verkocht door Take-Two, samen met bijna alle bestaande en aankomende games - met uitzondering van No Rest for the Wicked.

Moon Studios heeft nu dus laten weten dat het de uitgeversrechten op No Rest for the Wicked zelf in handen heeft, en het bedrijf noemt zichzelf dan ook "volledig onafhankelijk". "We hebben de uitgeefrechten op No Rest for the Wicked, waardoor we onze visie zonder restricties kunnen uitvoeren."

Tijdens een livestream liet Moon Studios weten dat No Rest for the Wicked op 30 april een nieuwe update krijgt genaamd The Breach. Het gaat om de grootste update voor de game tot nu toe, waarmee er nieuwe gebieden, facties, vijanden en wapens aan de campagne worden toegevoegd. De volgende grote update daarna moet co-op voor vier spelers en nieuwe muziek van Ori-componist Gareth Coker toevoegen.

No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.

Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.

De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Mogelijk volgt er ook een Switch 2-versie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuw logo van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog gespot
PU.nl
Nieuws

Nieuw logo van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog gespot

Zoek de verschillen

Er is een nieuw logo van de PlayStation-studio Naughty Dog - bekend van games als The Last of Us en Uncharted - gevonden.

Het logo is geleverd aan het Europese Intellectual Property Office. Waar het oude logo de woorden 'Naughty' en 'Dog' naast elkaar had staan, staan ze in het nieuwe logo onder elkaar. Hieronder is eerst het nieuwe logo te zien, met daaronder het oude logo. De illustratie van een afdruk van een hondenpoot blijft intact.

Naughty Dog is bekend van franchises als The Last of Us, Uncharted en de oorspronkelijke Crash Bandicoot-games. Het bedrijf werkt op dit moment aan Intergalactic: The Heretic Prophet. De PlayStation 5-game draait om Jordan, een gevaarlijke premiejager die tijdens haar jacht op een doelwit op de verre planeet Sempiria belandt. De communicatie tussen de planeet en de rest van het universum is honderden jaren geleden al verloren gegaan. Daarbij zal een fictieve religie een belangrijke rol spelen binnen de game - mogelijk een heet hangijzer waar online gemengde reacties op zullen komen.

Eerder deze week bleek al dat Naughty Dog ook aan een andere game werkt. Daar is echter nog geen informatie over beschikbaar. Eerder dit jaar werd geclaimd dat het in ieder geval niet om The Last of Us: Part 3 gaat, en dat Shaun Escayg - bekend van Uncharted: The Lost Legacy en Marvel's Avengers - de regisseur is.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Embracer voert nog meer veranderingen aan gamedivisies door
PU.nl
Nieuws

Embracer voert nog meer veranderingen aan gamedivisies door

Bedrijf wil in fiscaal jaar 2025/2026 in totaal 76 games uitbrengen

Embracer Group heeft in navolging van veranderingen vorig jaar aangekondigd nog meer aanpassingen te maken aan zijn gamedivisies.

Vorig jaar bleek al dat Embracer werd opgesplitst in drie bedrijven: Asmodee, Coffee Stain & Friends en Middle-earth Enterprises & Friends. Laatstgenoemde bedrijf heeft bekende (game)franchises als Tomb Raider, The Lord of the Rings, Kingdom Come: Deliverance en Dead Island onder zich, Asmodee richt zicht op tabletop-spellen en Coffee Stain is bedoeld voor indiespellen.

Nu heeft Embracer aangekondigd dat Coffee Stain & Friends wordt losgekoppeld en een geheel losstaand bedrijf wordt. De aandelen van Coffee Stain worden verdeeld onder de aandeelhouders van Embracer, dus in feite blijft Coffee Stain nog steeds eigendom van Embracer. De loskoppeling van Coffee Stain draait dan ook vooral om het feit dat het bedrijf als een losse entiteit zal functioneren op de beurs. Volgens Anton Westbergh, de medeoprichter van Coffee Stain, is het feit dat de uitgever een losstaand bedrijf wordt "zowel spannend en ook een beetje eng - maar op een goede manier".

Middle-earth & Friends zal vanaf nu bekendstaan als Fellowship Entertainment. Daar blijven nog steeds de bovengenoemde IP's onder vallen.

Embracer laat weten dat het in het fiscale jaar 2025/2026 in totaal 76 verschillende games wil uitgeven, waaronder Gothic 1 Remake, MEtal Eden, Fellowship, Reanimal, Wreckreation, een nieuwe Spongebob Squarepants-game, Norse: Oath of Blood en Deep Rock Galactic: Rogue Core. Ook de pas uitgestelde games Killing Floor 3 en Marvel 1943: Rise of Hydra staan nog op stapel.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!