PowerColor onthult eerste RX 7900-partnerkaarten
PU.nl
Nieuws

PowerColor onthult eerste RX 7900-partnerkaarten

AMD-partner PowerColor heeft Hellhound-kaarten voor de RX 7900 XT- en RX 7900 XTX-gpu's onthuld, de eerste alternatieven voor de referentiekaarten.

PowerColor deed de twee eerste RDNA 3-kaarten uit de doeken middels een persbericht. Vooralsnog kenmerkt het Hellhound-tweetal de eerste RX 7000-kaarten buiten AMD's eigen referentiemodel om. Onduidelijk is nog wanneer de Hellhound-modellen beschikbaar worden gesteld, al lanceren de RX 7900 XT- en RX 7900 XTX-gpu's officieel op 13 december aanstaande.

Eerdere geruchten zouden voorspeld hebben dat de referentiekaarten van AMD tot twee weken voorrang zouden krijgen, pas later gevolgd door de eigen modellen van AMD's partners. Interne bronnen meenden dat AMD die exclusiviteit oplegt om oneerlijke tekorten en prijsstijgingen tegen te werken.

Los van specifieke verschijningsdata deelde PowerColor al wel wat er zoal vernieuwd wordt aan het nieuwe Hellhound-ontwerp – doorgaans bedoeld voor het middelhoge segment van AMD-videokaarten. Ditmaal wordt de steevast blauwe verlichting verrijkt met een tweede reeks kleuren-leds, in een lichtpaarse 'amethist'-tint. 

Daarnaast zou ook de verdeling van de koelelementen beter geplaatst moeten zijn, met nu ook additionele contactruimte voor de geheugenmodules, niet enkel de processor. Door de drie ventilatoren deze ronde van ringontwerp te voorzien, moeten deze leiden tot circa 3 graden celsius koelere resultaten. De kaart lijkt in zijn totaliteit gegroeid te zijn naar een 3 PCI-slots dikte. 

Opvallend aan de Hellhound-onthulling is wel dat het populairste en eerder nog geteasede Red Devil-model naar achter lijkt geschoven. Bij PowerColor geldt dat de Red Devil vaak aan de zwaarste vlaggenschepen wordt gekoppeld, meestal voorop geplaatst bij elke nieuwe generatie Radeon-videokaarten. Ditmaal is die primeur ogenschijnlijk vervangen voor twee Hellhounds, een design dat PowerColor vorige generaties juist afschoof naar het middensegment. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!